StormLisa Svart 11.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2023 J-Å skrev 8 minutter siden: Det manøverstaget @dieselfan nevner er altså del 24 på tegningen. Det kan altså muligens justeres, slik at giret kommer bedre i inngrep. Men den hakkingen kan dessverre ha ført til at de to delene som møtes inne i girhuset er blitt litt avrundet, så del 31 presses ut hvis den ikke holdes på plass med spaken. Hei! Bør jeg skru av girhuset og sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 StormLisa skrev 2 minutter siden: Bør jeg skru av girhuset og sjekke? Ville sjekket alt annet først... tenker jeg Har du sett etter om noe stopper den manuelle girhendelen fra å få full bevegelse? (tror ikke det er feilen men greit å sjekke ut...) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 StormLisa skrev 1 minutt siden: Hei! Bør jeg skru av girhuset og sjekke? Ikke helt ennå tror jeg, men hvis det ikke lar seg fikse med justering av spak eller stag, så kan det bli nødvendig. Eller du kan prøve å finne et undervannshus fra en annen motor. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 subwoofer skrev On 8.9.2023 at 21.15: Jeg har en bitteliten mistanke om at bolten er mindre enn hullet i wiretermineringen. Det lyser nødløsning av den bolten. Da har vi plutselig 1-2 mm mindre vandring enn den skulle h Høres fornuftig ut. sett inn en tommebolt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dieselfan Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 J-Å skrev 16 minutter siden: den hakkingen kan dessverre ha ført til at de to delene som møtes inne i girhuset er blitt litt avrundet, så del 31 presses ut hvis den ikke holdes på plass med spaken. Enig med @J-Å at det er et ganske sannsynlig forløp Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 11.September.2023 Del på Facebook Svart 11.September.2023 Roger jo skrev 4 minutter siden: Høres fornuftig ut. sett inn en tommebolt. Men nå står den altså ikke i gir med kontrollkabelen demontert. Å presse den i gir med fjernkontrollspaken blir vel ikke riktig? Sitér dette innlegget Link to post
StormLisa Svart 11.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2023 Roger jo skrev for 1 time siden: Høres fornuftig ut. sett inn en tommebolt. Satte inn en større Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 12.September.2023 Del på Facebook Svart 12.September.2023 På noen motorer har gearstangen som går ned til gearet en vribevegelse i stedet for opp/ned bevegelse. Den stanga har lett for å bli vridd på eldre motorer, med påfølgende problemer. Stangen må da byttes. Noen som vet/har satt seg inn i hvordan det er på StormLisa sin motor? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 12.September.2023 Del på Facebook Svart 12.September.2023 Lars Hansen skrev for 1 time siden: . Noen som vet/har satt seg inn i hvordan det er på StormLisa sin motor? Ut fra tegningen ser det ut til å være en opp/ned bevegelse nederst ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
StormLisa Svart 12.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2023 Hvordan justerer man denne delen? Sitér dette innlegget Link to post
StormLisa Svart 12.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2023 Jeg har båten på land, med motoren på båten. Kan jeg teste/starte/gire motoren på land? Må vel ha den nedi vann... Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 12.September.2023 Del på Facebook Svart 12.September.2023 Du kan vel sette den forsiktig i gir i en stor vanndunk. Men du må vel gjøre en endring før det er noen vits å teste. Du kan gjerne se om du kan identifisere del 39 her , den heter ADJ LEVER AND SHAFT ASSY. Det kan jo bety "Adjustable". Men den kan være skjult inni stammen. https://www.boats.net/catalog/johnson/outboard/25hp/25r77h-1977/exhaust-housing-25-hp (det er ikke sikkert dette er rett årsmodell) Sitér dette innlegget Link to post
StormLisa Svart 12.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2023 Hei! Skrudde opp girspaken tidligere i dag, da tror jeg at den der kom til syne. Jeg har justert litt, renset opp, smørt litt og sånn og så strammet alt godt igjen. Hadde lyst til å prøve og se om det var noe endring, men er vel safest i Mjøsa... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.