rayman Startet 7.September.2023 Del på Facebook Startet 7.September.2023 Noen som har noen tips om hvilken type og størrelse på baugspyd, baugstige eller begge deler som kan monteres på båten min? Tenkte og gjøre jobben selv, og helst ikke betale mer en 6000kr for deler. Bruker sjeldent ankerrullen som allerede er montert på båten. Båten er 29fot. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 7.September.2023 Del på Facebook Svart 7.September.2023 Hvis du kan sløyfe ankerrullen helt, så synes jeg Maritim og Nettbåt sine med kassettstige ser bra ut. Hvis du skal ha både rulle og stige, så må du gjerne gå for en løsning med løs stige, men da tror jeg budsjettet ditt ryker. Sitér dette innlegget Link to post
rayman Svart 7.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2023 Dette du mener? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 7.September.2023 Del på Facebook Svart 7.September.2023 Ja, men tror du finner bedre pris. Jeg antar at den må ha et skråstag nedover. Sikkert lurt å sjekke at det er med. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 8.September.2023 Del på Facebook Svart 8.September.2023 Skråstaget til baug på skroget er ikke alltid nødvendig. Ofte brukes det fester til stativet til ankerrullen. Det er i hvert fall ikke uvanlig å gjøre og har gjort det selv Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
rayman Svart 11.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Har fått montert baugspydet nå. Gikk for en annen modell og festet baugspydet i ankerrullen. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2023 Ser bra ut! Går ankeret opp uten å slå i baugspydet? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
rayman Svart 12.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2023 Ja ankeret går opp uten og slå i baugspydet, men det måtte litt modifisering til. Fikk kappet det ene vinklehjernet litt og sveise på lenger frem, så kappe av litt på teaken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.