Jump to content

Edit History

Reisen

Reisen


Bildet viser at smøreolje kommer fra motoren. Begge motorer får diesel fra samme tank og samme filter. SB motor går feilfritt!

Babord motor Ford Lehman (1989) har CAV MINIMEC injeksjonspumpe. Motoren har i sommer fått den leie uvane å stoppe, gjerne etter et par timers gange. Etter å ha skiftet fødepumpe 2 ganger og lagt opp nye slanger m.m. På sugesiden har jeg konkludert med at feilen må ligge i høytrykkspumpa. Kan virke som om den stopper når driftstemperatur er nådd. Etter å ha «hvilt» en time eller to så fungerer alt som det skal, inntil det igjen blir stopp. Kan du gi meg et hint om feilkilde?? Takknemlig for svar.

IMG_2812.jpeg

Reisen

Reisen


Bildet viser at smøreolje kommer fra motoren

Babord motor Ford Lehman (1989) har CAV MINIMEC injeksjonspumpe. Motoren har i sommer fått den leie uvane å stoppe, gjerne etter et par timers gange. Etter å ha skiftet fødepumpe 2 ganger og lagt opp nye slanger m.m. På sugesiden har jeg konkludert med at feilen må ligge i høytrykkspumpa. Kan virke som om den stopper når driftstemperatur er nådd. Etter å ha «hvilt» en time eller to så fungerer alt som det skal, inntil det igjen blir stopp. Kan du gi meg et hint om feilkilde?? Takknemlig for svar.

IMG_2812.jpeg

Reisen

Reisen

Babord motor Ford Lehman (1989) har CAV MINIMEC injeksjonspumpe. Motoren har i sommer fått den leie uvane å stoppe, gjerne etter et par timers gange. Etter å ha skiftet fødepumpe 2 ganger og lagt opp nye slanger m.m. På sugesiden har jeg konkludert med at feilen må ligge i høytrykkspumpa. Kan virke som om den stopper når driftstemperatur er nådd. Etter å ha «hvilt» en time eller to så fungerer alt som det skal, inntil det igjen blir stopp. Kan du gi meg et hint om feilkilde?? Takknemlig for svar.



×
×
  • Create New...