SørlandetAs Startet 11.September.2023 Link til dette innlegget Startet 11.September.2023 Hei! Har kjøpt en Yamaha 12hk 1980(?) mod. Men har aldri sett en slik bensintilkobling før. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en som passer? Motoren starter å går når jeg kobler bensinslangen rett på bensinpumpen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.September.2023 Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 Vet jeg har en liggende og finner jeg den skal du få den siden jeg er så glad for at du lager god trådtittel og følger opp med bilder av merkeplate og motor så må en jo bare hjelpe deg... Sist jeg var borte i denne så foreslo jeg for eieren å bygge om til Tohatsu siden denne er så kompakt og enkel å bytte O-ring på om det blir nødvendig.... Vet det ikke er det du etterspør, men nå har du et alternativ Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 dieselfan skrev for 1 time siden: Vet jeg har en liggende og finner jeg den skal du få den siden jeg er så glad for at du lager god trådtittel og følger opp med bilder av merkeplate og motor så må en jo bare hjelpe deg... Sist jeg var borte i denne så foreslo jeg for eieren å bygge om til Tohatsu siden denne er så kompakt og enkel å bytte O-ring på om det blir nødvendig.... Vet det ikke er det du etterspør, men nå har du et alternativ Tusen hjertelig takk for tips! Hvordan «bygger» jeg den om til å passe en slik tilkobling? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.September.2023 Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 Jeg boret rett og slett et hull i skjørtet som passet til gjengene og monterte en mutter bakfra, som en skottgjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 dieselfan skrev 19 minutter siden: Jeg boret rett og slett et hull i skjørtet som passet til gjengene og monterte en mutter bakfra, som en skottgjennomføring. Har du et bildet av hvordan den originale bensintilkoblingen ser ut? Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 @dieselfan Vet du hvilken årsmodell min motor er? Ble fortalt 1980 mod, men ingenting på merkeplaten bekrefter dette. Men ser at det er risset inn en «W» på feil side av der årsmodell bokstaven egentlig skal stå. Hvilken årsmodell er den tro? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.September.2023 Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 Det er riktig at den W'n forteller deg at motoren er produsert i 1976. Oftest på Yamaha er den kodebokstaven plassert i høyre nedre hjørne. Husk at du søker / bestiller deler etter "650" som er delefamilien. Praktisk å kunne litt om det som står på skiltet, så jeg laget denne huskelappen... Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart 11.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2023 dieselfan skrev 14 minutter siden: Det er riktig at den W'n forteller deg at motoren er produsert i 1976. Oftest på Yamaha er den kodebokstaven plassert i høyre nedre hjørne. Husk at du søker / bestiller deler etter "650" som er delefamilien. Praktisk å kunne litt om det som står på skiltet, så jeg laget denne huskelappen... Takk igjen for meget godt svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.