Jump to content

Lekkasje i Glassfiber inn til treverk

jonasnm

Recommended Posts

Holder plenty at du får kondens på veggen/i taket og det samler seg, gir du det nok år så er alt fuktig om det ikke blir tørket ut av og til :) Ser du ingen ansamling av vann, eller det tydelig lekker en plass, så holder jeg knapp på kondens. Spesielt siden det er i tak.

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

De rustfrie platene du har der er en fin kilde til kondens, såkaldt kuldebro tror jeg det kalles. Der blir det nok endel drypping. ser også ut som det har rent litt fra den ene rustfrie platen, men det kan være bildet som lurer meg. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

• 2 måneder senere...
index skrev 17 minutter siden:

Jeg ville ha demontert og lagt litt butyl rundt skruehodene på utsiden først, lekkasje rundt skruene bidrar nok med mer vann enn evt kondens. 

Absolutt.

Og så er det mer kuldebro i Hammerfest enn på Kreta. Hvor man befinner seg spiller en ikke uvesentlig rolle.

Hulda skrev 12 minutter siden:

Og så er det mer kuldebro i Hammerfest enn på Kreta.

Dessuten så er det jo sånt at kondensering fordrer at det er temperaturforskjell inne og ute. Så en oppvarmet båt er mer utsatt for kondens enn en kald en. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Nå er ikke overflaten på bildet heller isolert. Siden du ligger nærmere Hammerfest enn Kreta, vil det lande snø på båten. Resultatet er at luften på glassfiberoverflaten vil kondensere nesten like mye som beslagene. Jeg hadde en slik båt enngang i tiden. Limte på liggeunderlag fra Biltema. Problemet forsvant som dugg for solen. For å få mer vettuge svar i fremtiden, legg inn båttype og lokasjon i infoen.

Hulda skrev 33 minutter siden:

Nå er ikke overflaten på bildet heller isolert. Siden du ligger nærmere Hammerfest enn Kreta, vil det lande snø på båten. Resultatet er at luften på glassfiberoverflaten vil kondensere nesten like mye som beslagene. Jeg hadde en slik båt enngang i tiden. Limte på liggeunderlag fra Biltema. Problemet forsvant som dugg for solen. For å få mer vettuge svar i fremtiden, legg inn båttype og lokasjon i infoen.

Ja godt poeng! Skal huske på å legge til toppen neste gang.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...