jonasnm Startet 12.September.2023 Link til dette innlegget Startet 12.September.2023 Prøvde å søke men fant ikke. Har misfarget glassfiber og gammelt treverk i tak som tydelig er fuktskadet. Noen som kan si om lekkasjen har kommet "gjennom" glassfiberen, eller om det må et fysisk hull til for å gjøre treverket så fuktig? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.September.2023 Link til dette innlegget Svart 12.September.2023 Holder plenty at du får kondens på veggen/i taket og det samler seg, gir du det nok år så er alt fuktig om det ikke blir tørket ut av og til :) Ser du ingen ansamling av vann, eller det tydelig lekker en plass, så holder jeg knapp på kondens. Spesielt siden det er i tak. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
jonasnm Svart 12.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2023 Ok. Takk for tips. Hadde en mistanke om det, men ble usikker. Ikke noe tegn til ansamling av vann der. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.September.2023 Link til dette innlegget Svart 12.September.2023 De rustfrie platene du har der er en fin kilde til kondens, såkaldt kuldebro tror jeg det kalles. Der blir det nok endel drypping. ser også ut som det har rent litt fra den ene rustfrie platen, men det kan være bildet som lurer meg. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
jonasnm Svart 13.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2023 Ja når du sier det, så passer det i hvertfall veldig bra med bildet! Er jo ganske lokal fukt. Sitér dette innlegget Link to post
jonasnm Svart 21.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2023 Tar opp denne igjen. Noen som har tips til stopping av kuldebro fra de platene? Kan jeg klistre på noe isolasjon eller? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 21.November.2023 Link til dette innlegget Svart 21.November.2023 Lim over eim bit Armaflex, liggeunderlag, vintermatta eller liknande. Sitér dette innlegget Link to post
jonasnm Svart 21.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2023 Ja ok akkurat noe i den retning jeg tenkte. Greit å få en bekreftelse. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.November.2023 Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 Jeg ville ha demontert og lagt litt butyl rundt skruehodene på utsiden først, lekkasje rundt skruene bidrar nok med mer vann enn evt kondens. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 22.November.2023 Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 index skrev On 22.11.2023 at 8.53: Jeg ville ha demontert og lagt litt butyl rundt skruehodene på utsiden først, lekkasje rundt skruene bidrar nok med mer vann enn evt kondens. Vis hele sitatet Absolutt. Og så er det mer kuldebro i Hammerfest enn på Kreta. Hvor man befinner seg spiller en ikke uvesentlig rolle. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.November.2023 Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 Hulda skrev On 22.11.2023 at 9.13: Og så er det mer kuldebro i Hammerfest enn på Kreta. Vis hele sitatet Dessuten så er det jo sånt at kondensering fordrer at det er temperaturforskjell inne og ute. Så en oppvarmet båt er mer utsatt for kondens enn en kald en. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jonasnm Svart 22.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 Gode tips. Takk. Båten ligger i Tromsø. Har en liten vifte på nå, men har ikke blitt hundre prosent klok (etter å ha lest ekstremt mye frem og tilbake her...) på hva som egentlig behøves. Båten ligger ute hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.November.2023 Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 Nå er ikke overflaten på bildet heller isolert. Siden du ligger nærmere Hammerfest enn Kreta, vil det lande snø på båten. Resultatet er at luften på glassfiberoverflaten vil kondensere nesten like mye som beslagene. Jeg hadde en slik båt enngang i tiden. Limte på liggeunderlag fra Biltema. Problemet forsvant som dugg for solen. For å få mer vettuge svar i fremtiden, legg inn båttype og lokasjon i infoen. Sitér dette innlegget Link to post
jonasnm Svart 22.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 Hulda skrev On 22.11.2023 at 21.55: Nå er ikke overflaten på bildet heller isolert. Siden du ligger nærmere Hammerfest enn Kreta, vil det lande snø på båten. Resultatet er at luften på glassfiberoverflaten vil kondensere nesten like mye som beslagene. Jeg hadde en slik båt enngang i tiden. Limte på liggeunderlag fra Biltema. Problemet forsvant som dugg for solen. For å få mer vettuge svar i fremtiden, legg inn båttype og lokasjon i infoen. Vis hele sitatet Ja godt poeng! Skal huske på å legge til toppen neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.November.2023 Link til dette innlegget Svart 23.November.2023 Nå er det utmerket! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.