kkjelby Startet 12.September.2023 Link til dette innlegget Startet 12.September.2023 Har tømt ferskvannskretsen pga rengjøring av intercooler. Har varmvannbereder. Er det nødvendig å lufte systemet for å få nok kjøleveske i systemet, dvs om man ikke lufter og fyller kjøleveske i tanken, vil denne forsvinne ut i systemet? Kjørte en lengre tur og når jeg sjekket kjøleveske nivået var det tomt. håper ikke dette er lekasje i intercooler. Ingen vann i motorolje. Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 13.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2023 Tillegginfo:Jeg kjørte en tur på ca 3 timer, temperatur var stabil ca 80-85 grader hele turen. ca 40 på tomgang. Dette er bowmankjøler. Som sagt har jeg hatt hele kjølevannskretsen på ferskvannsiden tømt, og det finnes varmtvannsbereder. Jeg mistenker at det ikke er fylt nok kjøleveske/vann på systemet, og dette har minsket når termostat har åpnet? skal sjekke: 1) Sladrehull på ferskvannspumpe, om det lekker i pakning. Fakta: 2) Det er ikke overrykk når jeg åpner ventildeksel/oljepåfyllings lokk. 3) ikke misfarging på vann fra varmvannbereder,( ingen lekk kjøleslynge.) 4) ikke oljefilm på vann ved eskosrør. 5)Ikke vann i olje. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.September.2023 Link til dette innlegget Svart 13.September.2023 Dette er helt normalt, masse steder det kan være luftlommer og man må ofte etterfylle et par ganger før væskenivået stabliserer seg. Kjører ofte litt på høy tomgang med lokket på vameveksleren av, føler det hjelper litt for å få ut lufta. Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 13.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2023 det er vel ett poeng at termostat må åpne for å få full gjennom "lufting" på systemet? Skal fortsette å fylle på og sjekke videre. Takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.