Jump to content

God Jul

Beneteau

Recommended Posts

....og ribba er i ovnen.

Sikkert et fint alternativ med ribbe, men nå sprer det seg en liflig duft av pinnekjøtt i heimen. Sammen med svinemår, potet, kålrabistappe og surkål er DETTE duften av jul. God jul !

julelys.gif

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Håper alle her på `plassen hadde en så fin dag som det var mulighet for i går, og at romjul følger i samme spor!

Familien vikers hadde en fredfylt jul i selskap med bestemor, søster og svoger med 2 barn og oss fire.

Dagen startet på kirkegården hos min far som gikk bort i mars, med tenning av lys, sang og den tradisjonelle trampingen i bakken av barna med ønske om en God Jul også for ham. :smiley: Deretter bar det hjem til ribbe, medister og pølse - surkål, erter og gulrot og selvfølgelig riskrem til dessert.

Etter middag var det synlig tegn på overflod - virkeliggjort av 200 pakker, som det tok nærmere 3,5 timer å åpne (vi åpner bare to av gangen, slik at alle kan få muligheten til å se hva den enkelte får og fra hvem).

Vareopptellingen for min del ble Tom Clancy, aftershave, telysvaser laget i barnehagen av min datter, tallerkner og glass til service og endel gavekort.

Til "Agnes IV" og megselv ble det - askebeger, vind/vanntett seilerdress, gavekort på 5 meter 90mmx10mm mahogny :lol: , scrabble, 2 store sett med oljemalingsutstyr (kunst-typen), kassegitar og en stor pakke med koster, skraper og ruller etc... (grovtypen til båten).

Alt i alt en flott dag med andre ord.

Skien hadde forøvrig 4 grader pluss, lett overskyet og høy luftfuktighet. Datteren på fire nektet på at det var julaften i dag morges..hun kikket ut vinduet og sa: "det er ikke det, for det er ikke snø ute!......nemlig!".

Greit for båten og meg, men tross alt litt kjedelig for barna...

Håper dere alle får en fin romjulstid - husk vi er aldri for gamle for julebukktradisjonen.. :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...