SV Nasja Startet 15.September.2023 Del på Facebook Startet 15.September.2023 Hei :) Vi fant ut at ved siden av turbåten SV Nasja så måtte vi ha en skjærgårdjeep som vi kunne bruke på korte dager ut i skjærgården :) Det dukket opp en Sea Hawk som undertegnede ikke klarte å slutte å tenke på. Båten har stått på land i 14 år under krympeplast og så relativt bra ut, men et lite prosjekt var det dog. Det satt bare stammen og girkassa igjen av en Mercury 150 hk på den. Blir nok en nyere 4-takter om ikke det dukker opp en billig G2. Dørken over bensintank var gjennomtrukket av fukt. Demontert, skjært opp, fjernet kjerne, tørket og påbegynt støping. Støpt et lag med epoxy. Skal legge inn nytt kjernemateriale og lukke med matte og epoxy. Dette bør være sterkt da stolfestene også er her. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Taskeladden Svart 16.September.2023 Del på Facebook Svart 16.September.2023 Spennende prosjekt! Følger denne :D Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
SV Nasja Svart 17.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2023 Ny kartplotter, epoxy og rep.sett til fiskestangholderne er innkjøpt 😊 Litt usikker på valget med touchskjerm til denne båten, men får heller bytte den om det ikke skulle være noe særlig. Bruker West System sin epoxy med blandepumper. Enklere blir det ikke 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 19.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2023 Lakkert dashbord. Glemte selvfølgelig å ta bilde av hvordan det var, men var grått og slitt. Usikker på om jeg skal bruke dette eller lage nytt 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 28.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2023 Nye kartplotteren og kompass montert. Er ikke stort som har blitt gjort her de siste dagene, men satser på å støpe ferdig dørken straks og da går det fremover igjen 😊 Det har muligens dukket opp en 115hk Yamaha også. Hva tror dere om det på denne båten? Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 31.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2023 Nå er motor handlet inn og skal monteres 😊 2000 mod 115hk Yamaha Bare få tinet litt før jeg starter Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 7.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar Ny ekkoloddsvinger montert. Selvfølgelig fra Garmin 😊 Motor montert, men mangler noe småtteri til riggingen Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 11.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar Fått gjort litt mere småtteri 😊 Montert hovedstrømsbryter. Det skal en lufteventil på det åpne hullet. Rigging til motor er ferdig. Har gjort ferdig den siste styreslangen i dag 😊 SeaStar gjennomføring for styreslanger. Satser på montering av dashbord og enda mere småtteri i morgen 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Eika Svart 11.Januar Del på Facebook Svart 11.Januar SV Nasja skrev On 31.12.2023 at 14.56: Nå er motor handlet inn og skal monteres 😊 2000 mod 115hk Yamaha Bare få tinet litt før jeg starter Smart valg isteden for en g2. Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 11.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar Eika skrev 2 minutter siden: Smart valg isteden for en g2. G2 er kanskje ikke mest pålitelig. Ikke med DPS ihvertfall 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Eika Svart 11.Januar Del på Facebook Svart 11.Januar SV Nasja skrev 7 minutter siden: G2 er kanskje ikke mest pålitelig. Ikke med DPS ihvertfall 😂 Styrekransen til g2 koster 50k, så er det de elendige injektorene som tetter seg og gir for mager blanding, i tilegg er e10 helt katastrofe på de motorene, giraktivatoren ligger under vann. ALDRI ei en g2 utenfor garranti tiden. Men G1 derimot, det er noe helt annet. Elsker de motorene Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 11.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar Eika skrev 11 minutter siden: Styrekransen til g2 koster 50k, så er det de elendige injektorene som tetter seg og gir for mager blanding, i tilegg er e10 helt katastrofe på de motorene, giraktivatoren ligger under vann. ALDRI ei en g2 utenfor garranti tiden. Men G1 derimot, det er noe helt annet. Elsker de motorene Ja, vi har hatt litt utfordringer med de motorene 😂 G1 er jo gode motorer, men jeg må si jeg digger en G2 som fungerer 😀 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Eika Svart 11.Januar Del på Facebook Svart 11.Januar Stikkordet er: som fungerer, neste stikkord se: om G1 bare virker somregel, kamerat kjørte 3300timer med g1, den ene jeg har hatt gått 1500rimer og vært under 2 ganger Sitér dette innlegget Link to post
SV Nasja Svart 11.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar Eika skrev 23 minutter siden: Stikkordet er: som fungerer, neste stikkord se: om G1 bare virker somregel, kamerat kjørte 3300timer med g1, den ene jeg har hatt gått 1500rimer og vært under 2 ganger 😂😂 Der er sant 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 12.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar Det går fremover når man gjør litt småtteri hele tiden 😂 Koblet opp en del elektrisk, luftet styring og startet motor i dag 😀 Gammelt bryterpanel tatt ut. 1 av 5 brytere virket 😂 Skal lage nytt panel. Montert høytalere i siden på konsollen. Kicker skal være greie vel? Dashbord er montert, men ikke ferdig. Har litt for mange hull i det. Prøve å finne noen blindelokk til å ha der 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 14.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar Jeg har fått tak i en T-top i rustfritt som jeg lurer på å montere. Hva tenker dere om vekten på en slik i rustfritt så høyt oppe? Jeg vet mange av disse blir laget i aluminium, noe som reduserer vekten veldig.. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 16.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar Bryterpanelet er ferdig. Skal ha inn en spiller her, men usikker på hvilken enda. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 22.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar Nye stoler montert 😀 Ikke mye igjen før sjøsetting nå 🙂 Litt bedre enn de gamle? 😂 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 21.April Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April Gelcoat blir matt etter 15 år uten behandling MEN..nå hjelper det. 2 runder med 3M Fast Cut og DA-maskin 😊 En fin polish og voks nå så får det være bra nok 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Faxen Svart 22.April Del på Facebook Svart 22.April For en flott jobb. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
SV Nasja Svart 24.April Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April Faxen skrev On 22.4.2024 at 10.07: For en flott jobb. Tusen takk 😊 Litt forskjell underveis Ferdig med polering av skrogsider. Bare voks igjen Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 5.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai Båten er sjøsatt og klar for sommeren :) Fungerer veldig fint med 115 hk, men kunne nok hatt 150 hk for å få den litt kvikkere. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 5.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai pappa_wolf skrev for 4 timer siden: Godt jobbet. Takk for det 😊 Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV Nasja Svart 22.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai Nye merker handlet inn 😊 Blir morro å få dem på Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.