Jump to content

Hentetråd Tromsø-Hitra Askeladden C75CC

-morten-

Recommended Posts

Kjøpte båt i tromsø som jeg var å prøvekjørte for et par helger siden!  Kjørte den ikke nedover selv, men fikk den frakta av Ulvans rederi. Oddrun With. moderne miljøvennlig skip med gassdrift og el. De frakter 850 lystbåter i året! de har hydrauliske krybber som de justerer etter båtene. Tipper kostnadene i drivstoff hadde blitt det dobbelte, samt at jeg ikke har tid! ustabilt vær over Vestfjorden og Folla frister ikke heller! Hadde vært en super tur i finvær så klart!  Jeg har gått strekningen mange ganger med MTB. så ledene i Troms kan jeg i blinde.  Det ble litt forsinkelse på fraktebåten så ble tre dager forsinket og tidspungtene ble flyttet. ordnet meg med hjelp av snille hyttenaboer. Båten ble losset av på Sandstad. 10 NM unna båtplassen.   Fikk prøvd den litt mer i helga og alt fungerer tipp topp. Positivt overasket over motoren som er en Suzuki DF300APX.  4liters V6. fin jevn gange og nok power. selv om skroget ikke er så lettdrevet gir den nok punch og kan gå veldig økonomisk på 25 knop. nesten lydløs og vibrasjonsfri på lav fart. med bakdør igjen under masjfart er det veldig komfortabelt. Alt i alt en praktisk båt for størrelsen. Bra utnyttet plass med masse stuverom og praktiske løsninger. Utestyring og baupropel.

IMG_3774.jpeg

IMG_3775.jpeg

IMG_7269.jpeg

IMG_7271.jpeg

IMG_7268.jpeg

IMG_7267.jpeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

10 minutes ago, Brigg said:

Gratulerer!

Hvordan blir bruken av denne? Jeg antar at den har bedre bofasiliteter enn den forrige. Blir det overnattingsturer?

Grei lugar og separat toalett, kjøleskap og kok samt webasto og landstrøm, så blir nok en bra Weekender, hyttebåt tur og fiske! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...