Jump to content

Redningsøvelse i Grimstad

mons

Recommended Posts

mons skrev On 20.9.2023 at 12.28:

Nytt registreringssystem funker ikke, men det er derfor vi øver..

IMG_20230920_122726.jpg

Kan jeg spørre om hvilket system dere bruker, og hva som ikke virker? Jeg arbeider selv med beredskap og vi arbeider selv med noe lignede oppsett. 

I Got What It Takes 

Aner ikke. Det var sivilforsvaret som prøvde å registrere oss på papir når vi kom inn i havna og politiet som skulle registrere oss på mottaket. De hadde et nytt system som skulle prøves. Der ble vi først bedt om å scanne en kode og legge inn masse opplysninger. Deretter skulle det gjøres på nytt på bærbare datamaskiner med dårlig nett, noe som tok mye tid.

Tror nok systemet med å scanne en qr kode og legge inn opplysninger kan bli bra.

Mons

mons skrev for 11 timer siden:

Nytt registreringssystem funker ikke, men det er derfor vi øver..

Tror nok systemet med å scanne en qr kode og legge inn opplysninger kan bli bra.

Sikkert bedre enn å oppgi navn, adresse + fødselsdato, slik at det kan skrives opp på et papir. 

Det kan være mye info antar jeg,  slik som personalia, hvilken båt man var på, om man reiste med flere, hva som ble observert etc.

Så fornuftig å legge det i en database som folk kan kjøre søk på i sanntid samt i ettertid. Men det er klart at det må lages slik at det fungerer også med dårlig mobilnett.

Hvis man feks i noen sammenhenger ender opp med å ha flere steder folk registreres så er det kjekt med én database å gjøre søk i. 

Det å da ta med seg en QR kode gjør jo at man lettere kan søke opp rett datakort og legge inn nye data.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Da burde de bygge om systemet. Gode søkealgoritmer tar hensyn til sannsynlige tastefeil og presenterer et søkeresultat for sannsynlige ønskede treff. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...