mons Startet 20.September.2023 Link til dette innlegget Startet 20.September.2023 Senarioet er to båter med ca 100 prs tilsammen har kollidert. En båt sank. Alle nødetater og kommunene deltar. 4-5 redningsskøyter, røde kors, sivilforsvaret, 330 m fl. Selv ble jeg nettopp plukket fram under en veltet flåte og kjørt til land. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lazyjack Svart 20.September.2023 Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Bra det øves! Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 20.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Nytt registreringssystem funker ikke, men det er derfor vi øver.. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 20.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2023 Utregistrert og på hjemvei. Briefing av personell. Mange lærepunkter i dag. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Capt. Morgan Svart 25.September.2023 Link til dette innlegget Svart 25.September.2023 mons skrev On 20.9.2023 at 12.28: Nytt registreringssystem funker ikke, men det er derfor vi øver.. Kan jeg spørre om hvilket system dere bruker, og hva som ikke virker? Jeg arbeider selv med beredskap og vi arbeider selv med noe lignede oppsett. Sitér dette innlegget I Got What It Takes Link to post
mons Svart 25.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2023 Aner ikke. Det var sivilforsvaret som prøvde å registrere oss på papir når vi kom inn i havna og politiet som skulle registrere oss på mottaket. De hadde et nytt system som skulle prøves. Der ble vi først bedt om å scanne en kode og legge inn masse opplysninger. Deretter skulle det gjøres på nytt på bærbare datamaskiner med dårlig nett, noe som tok mye tid. Tror nok systemet med å scanne en qr kode og legge inn opplysninger kan bli bra. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Jannmar Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 mons skrev for 11 timer siden: Nytt registreringssystem funker ikke, men det er derfor vi øver.. Tror nok systemet med å scanne en qr kode og legge inn opplysninger kan bli bra. Sikkert bedre enn å oppgi navn, adresse + fødselsdato, slik at det kan skrives opp på et papir. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Det kan være mye info antar jeg, slik som personalia, hvilken båt man var på, om man reiste med flere, hva som ble observert etc. Så fornuftig å legge det i en database som folk kan kjøre søk på i sanntid samt i ettertid. Men det er klart at det må lages slik at det fungerer også med dårlig mobilnett. Hvis man feks i noen sammenhenger ender opp med å ha flere steder folk registreres så er det kjekt med én database å gjøre søk i. Det å da ta med seg en QR kode gjør jo at man lettere kan søke opp rett datakort og legge inn nye data. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mons Svart 27.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Etterhvert tror jeg folk fikk qr på første samlingsplass, og da hjelper det mye. En feil bokstav i manuell registrering gjør at man ikke er søkbar... Sitér dette innlegget Mons Link to post
Grand Banks jr Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Da burde de bygge om systemet. Gode søkealgoritmer tar hensyn til sannsynlige tastefeil og presenterer et søkeresultat for sannsynlige ønskede treff. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mons Svart 27.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Det er vel avdekking av slike problemer som gjør at de ca hvert 5. år øver fullskala og får trimmet/testet hele systemet. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Grand Banks jr Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Ja, smart med flere systemtester, evalueringsrunder og stresstester. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.