Endred Startet 21.September.2023 Del på Facebook Startet 21.September.2023 Hei! Har en 19" Yamarin 5800 BigCatch som jeg planlegger å bruke hele året. Ser allerede nå tendensen til mye dugg på rutene når det regner litt og man er mye inn/ut av hytta, samt at det kan være fint å ha muligheten til en liten lunk når gradestokken kryper ytterligere nedover. Hva finnes av ok varmeapparater? Har kikket litt på wallas 1300 som tar liten plass og bruker lite strøm (Har kun startbatteri i båten, ikke eget forbruksbatteri). Problemet med wallas 1300 er at det kun er ett uttak for varmluft og jeg skulle aller helst hatt muligheten til å få dugg av vinduene OG lunke i kabinen. Dog blir det nok lunk i kabinen selv om varmlufta går på rutene først da men.. :-) Er det andre apparater som kan passe behovet? Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 21.September.2023 Del på Facebook Svart 21.September.2023 Hei. Har Wallas 1300 i min Quicksilver 650.Gir ikke allverdens varme , men er driftsikker og bruker lite strøm. Er som sagt bare ett uttak , men kan sikkert la seg gjøre å sette på et Y stykke. Har en Wallas 3000 med to uttak som jeg vurderer å sette inn, må bare funksjonsteste den grundig først. Ville vurdert en kinavarmer på 2 kw av bra kvalitet. Kjøp inn eksosslange med lyddemper av god kvalitet da de som følger med ikke er allverdens kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2023 Del på Facebook Svart 21.September.2023 Om varmeren kun brukes mens motoren går er vel ikke strømforbruket det største problemet. Jeg ville også ha gått for en kineser. Legg opp en slange ned til dørken og en til vinduene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Endred Svart 24.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2023 Har dere lenke til slike kina-apparat? Må si jeg er litt skeptisk til slike varer, spes mtp evt reklamasjon hvis noe slutter å virke. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.September.2023 Del på Facebook Svart 25.September.2023 Har Wallas 1300 i min 5940, montert på bakvegg på babord side. Når gradestokken kryper ned mot null så klarer den ikke å holde så mye lunk. Men dugg er ikke noe stort problem pga friskluftdysene som blåser luft mot frontvinduene Jeg slet litt i starten med wallasen, tok 2 glødetråder etter få timers drift. Men etter å fått litt tips her inne så har den fungert knirkefritt i årevis etterpå Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 25.September.2023 Del på Facebook Svart 25.September.2023 Endred skrev On 24.9.2023 at 10.37: Må si jeg er litt skeptisk til slike varer, spes mtp evt reklamasjon hvis noe slutter å virke. Om du er skeptisk ville jeg heller ha kjøpt en Eberspächer D4. 5-6 ganger prisen, men den har jo et fint navn og er en god varmer. Men du får jo kinavarmere fra norske leverandører også, da har du samme garanti som for andre fabrikat. Litt dyrere enn å kjøpe direkte fra Kina, men fortsatt rimelig. Et lite søk på nettet så dukker det opp et utvalg av leverandører. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tkb Svart 25.September.2023 Del på Facebook Svart 25.September.2023 D2 må være stor nok til den båten. Og et godt valg. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 25.September.2023 Del på Facebook Svart 25.September.2023 Endred skrev On 24.9.2023 at 10.37: Har dere lenke til slike kina-apparat? Må si jeg er litt skeptisk til slike varer, spes mtp evt reklamasjon hvis noe slutter å virke. https://www.servitek.no/?gclid=EAIaIQobChMIgYSg0YjGgQMVsGGRBR0AwgnSEAAYASAAEgIfhPD_BwE Her er en norsk leverandør av brennere av god kvalitet, men prisen blir en del høyere enn om du bestiller en Kina varmer fra eBay, Alibaba eller lignende. Ville valgt en selger som har holdt på en stund med gode tilbakemeldinger og som har solgt varmere over tid. Eksempel på varmere som pleier å være av bra kvalitet er f.eks jpheater ,manger er også fornøyde med varmere fra Vevor. Er en del grupper på facebook for de som er interresert i dieselvarmere, er en del tips å få der bl.a Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.September.2023 Del på Facebook Svart 25.September.2023 Hvor stor prisdifferanse er det på tysk og kinesisk varmer med samme størrelse komplett med slanger og dyser? selv har jeg webasto airtop evo M, og den varmer veldig bra! og veldig lite lyd Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ballistic Svart 26.September.2023 Del på Facebook Svart 26.September.2023 -morten- skrev for 14 timer siden: Hvor stor prisdifferanse er det på tysk og kinesisk varmer med samme størrelse komplett med slanger og dyser? selv har jeg webasto airtop evo M, og den varmer veldig bra! og veldig lite lyd Vil tippe ca 10-15 tusen , kanskje mere. Men tror det blir feil å sammenligne direkte da det er stor forskjell på kvaliteten på tilbehøret. Ville ikke montert noe uten å være sikker på kvalitet på skroggjennomføring til eksos og valg av eksosslange samt drivstofftilførsel, valg av kvalitet på slanger etc. Kan som sagt være vanskelig å vurdere kvalitet på kinesisk produsert utstyr selv om de til og med har klonet bruksanvisninga. men som sagt om en velger alternative leverandører på tilbehør kan en nok få en bra og sikker løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.