Furuz Startet 25.September.2023 Link til dette innlegget Startet 25.September.2023 Finnes det en slipp i Arendal - Kristiansand med «traweler lift»som lørter båt på 30 tonn? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Om du mener slipp er kanskje Risør Slipp nærmest. Om du vil løftes kan kanskje Arendal Havn i Eydehavn være løsningen. De løfter også private båter og har kran i massevis. Jeg lå der for 2 år siden og tror jeg betalte 10.000 for løft opp/ut og 2 uker på land mee strøm og vann. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 One Co Safe Yards på Andøya / Kristiansand tar opp båter innimellom , men sist vi var oppe ( 2019)kostet det 17000 for noen dager på land. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Marex på Hasseltangen har en stor kran og løfter store båter. Jeg vet ikke hva maks vekt er. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 15 hours ago, Furuz said: Finnes det en slipp i Arendal - Kristiansand med «traweler lift»som lørter båt på 30 tonn? Jeg har sett det er løftet store båter på land med de store kranene nord i tromøysund. Båter opp mot 80 fot og sikkert 50-60 tonn. 2 hours ago, Grand Banks jr said: Marex på Hasseltangen har en stor kran og løfter store båter. Jeg vet ikke hva maks vekt er. Rundt 15 tonn mener jeg. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
19 fot Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 Furuz skrev for 17 timer siden: Finnes det en slipp i Arendal - Kristiansand med «traweler lift»som lørter båt på 30 tonn? Denne finnes innerst i sandnesfjorden, like syd for Risør, tok bildet forrige måned, 2. August i år. Vet ikke hvor mye den kan løfte. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.September.2023 Link til dette innlegget Svart 26.September.2023 30 tonn er for tungt for Marex, de har løftet 20 tonn mener jeg, så jeg tror eneste alternativ i Arendal er havna på Eydehavn. Krana til Helge Duus under tromøybroa tror jeg har en grense på 25 tonn. Men han løfter jo sin egen båt der. Men jeg er ikke sikker på hvor tung den er. Anbefaler Arendal havn. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
hanto1 Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Hadde kronekursen vært litt anderledes kunne Vestkajen i Hirtshals vært et alternativ. Her kan ALT fikses. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.