landmannen Startet 27.September.2023 Link til dette innlegget Startet 27.September.2023 Vi er en skoleklasse ved Arkitekturhøyskolen i Oslo som skal lage et prosjekt på Langøyene. Problemet er at fergene ikke går, og vi har behov for å se øya i løpet av uke. Har noen tips om hvordan man kunne fått en gruppe på 15 ut dit? Eventuelt om noen av dere hadde hatt mulighet for å transportere oss for en liten kompensasjon på ca. 5000kr. Vi har kun behov for å være på øyen i ca 1-2 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Får du ikke napp kan du prøve en henvendelse til fjordtaxi.no. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Når er det dere trenger skyss? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
rundgren Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Ja, når er dette og evt. hvor mange ganger i løpet av den aktuelle uka skal dere ut? Jeg har båt i Oslo som greit kan få med 15 pers til Langøyene fordelt på to turer Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 27.September.2023 Link til dette innlegget Svart 27.September.2023 Det jeg skriver nå baserer jeg på vage minner fra andre tråder her på forumet, så det er fullt mulig at jeg husker feil ... Jeg skulle tro at det er mange her som kan hjelpe (ikke meg, jeg er på Menorca, men hadde jeg vært i Oslofjorden hadde jeg tvert stilt meg til disposisjon), men det juridiske er verd å tenke litt på. Så vidt jeg har skjønt, har ikke "vanlige båteiere" mulighet til å ta transportoppdrag mot kompensasjon. Det er kanskje ikke relevant for høyskolen, men så vidt jeg har skjønt kan nå heller ikke barenskoleklasser eller barnehager ta barna med på en båttur dersom en "vanlig båteier" stiller seg til disposisjon. Det er krav til seritifisering både av skipper og skute. Dette kan man selvfølgelig til en viss grad komme seg rundt. I stedet for å betale kompensasjon i penger kan man sørge for at båteier får full diseltank eller andre former for kompensasjon. Dersom båtturen for skoleklassen ikke er arrangert av skolen/barnehagen, men som en invitasjon fra båteier til barn og foreldre i klassen, så stilles det ikke lengre noen særskilte krav til båt og skipper. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
landmannen Svart 28.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 @rundgren @Chilli Solbris Det er snakk om i morgen (29.sep). Kan være det er litt kort varsel, men på dagtid hadde vært helt supert! Sitér dette innlegget Link to post
landmannen Svart 28.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 @tobixen Takk for svar! Det er noe vi må tenke på da ja. Kanskje samaritanen eventuelt kan "invitere" oss? Sitér dette innlegget Link to post
landmannen Svart 28.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 @rundgren Beklager glemte å svare på det ene spørsmålet ditt. Vi er vel 15 i gruppen , og skal bare ut en tur for å se etter potensielle steder for et stupetårn. Dvs at vi trenger ca to timer der ute :) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 Husk at de fleste ikke kjører rundt med 15+ godkjente flyteplagg i båten, så med mindre dere får en professionell aktør til å ta turen må du nok påberegne at en del av gruppen må ha med egne flyteplagg. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 landmannen skrev 1 time siden: @rundgren @Chilli Solbris Det er snakk om i morgen (29.sep). Kan være det er litt kort varsel, men på dagtid hadde vært helt supert! Det ble nok for kort varsel for meg. Men håper du får hjelp av noen andre!👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torsen67 Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 Litt kort varsel ja. Men jeg hadde ikke hatt noen innvendinger med å tatt denne turen med folk over 18 år. Tar vel rundt 15 min en vei fra Paddehavet. Sitér dette innlegget Link to post
landmannen Svart 28.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 Kanskje viktig å nevne at alle er godt over 18 år ja! Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 Dette er jo greit nok og går sikkert problemfritt. Men den gangen at ting går til h....det er da det blir spørsmål om tillatelser og redningsutstyr og vise versa. Vi i Norge må jo ha noen å "hugge hodet av"🙂 Sitér dette innlegget Link to post
rundgren Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 landmannen skrev for 6 timer siden: @rundgren @Chilli Solbris Det er snakk om i morgen (29.sep). Kan være det er litt kort varsel, men på dagtid hadde vært helt supert! Jeg har dessverre ikke mulighet for å være borte fra jobb på dagtid lenge nok de fleste ukedager Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.September.2023 Link til dette innlegget Svart 28.September.2023 16 hours ago, tobixen said: Det er kanskje ikke relevant for høyskolen, men så vidt jeg har skjønt kan nå heller ikke barenskoleklasser eller barnehager ta barna med på en båttur dersom en "vanlig båteier" stiller seg til disposisjon. Det er krav til seritifisering både av skipper og skute. Ja det er noe der. Som noen sier, det er hvis noe går til helvete noen vil lete med lupe etter et hode å hugge. Det er mange som driver kommersielt som kan løse en slik oppgave til markedspris. En er https://www.yachtevent.no en annen er http://riboslo.no Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.