Martine29f Startet 29.September.2023 Link til dette innlegget Startet 29.September.2023 De siste årene har jeg 3-4 ganger i året puttet 2 slike tabletter i sjøvannsfilter. Idag tok jeg av lokk til veksler og den så ren og fin ut. Jeg starter opp motor og stanser den når det skummer ut av eksosrøret. Starter opp igjen etter et par dager. Jeg er sikker på at dette enkle trikset hjelper til å holde veksler frisk og rask. Så da får nå bare skeptikere komme på banen....🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 29.September.2023 Link til dette innlegget Svart 29.September.2023 men skjell vil jo kunne ligge igjen i systemet vel? baby blå skjell trives i mine kjølere (nederste rør) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Ingar Svart 30.September.2023 Link til dette innlegget Svart 30.September.2023 Oppvaskmiddel er alkalisk og virker på organiske forbindelser, men fjerner ikke det som normalt er problemet, forkalkning og oksidasjon. Til det må det brukes syre. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 30.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2023 Men hvis disse tablettene brukes ved jevne mellomrom, så hindres vel forkalkning kanskje.... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.September.2023 Link til dette innlegget Svart 30.September.2023 Oppvaskmiddel må ha over 45 grader for å fungere, noe man ikke oppnår i saltvannssystemet. Uansett kan man ikke fjerne kalk og oksidasjon med alkaliske midler. Men det er et seiglivet rykte, høres jo tilforlatelig ut. Som at man kan lage bunnstoffjerner av tapetlim og kaustisk soda. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 30.September.2023 Link til dette innlegget Svart 30.September.2023 Såpe + saltvann er vel også dårlig kombo. Skummer vel dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.