nilsn61 Startet 4.Oktober.2023 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2023 Skiftet fra mercruiser 350 til mercruiser 496 big block. Har bravo 3 drev. Alt fra 2007/08. Etter motorbytte er det ikke signal mellom drev/tilt og instrument på dashbord, men funksjon i drev er ok. Som følge av manglede signal mellom drev og instrument går motor i nødmodus v 3500 omdr. Det er smartkraft instrument i båt og derfor skal dette snakke sammen. Noen tips om hva jeg må gjøre her ? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 4.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2023 To eller tre ledninger på sensoren? Sitér dette innlegget Link to post
nilsn61 Svart 4.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2023 Mener det er to Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 4.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2023 Da kan du sette et Ohm meter mellom de ledningene som kommer inn gjennom transomen. På styrbord side er det endestopp bryter for tilt. På babord side er det er ohmsk verdi (posisjonssensor). Den skal forandre seg når du tilter. Om denne er ødelagt kan du plugge inn en ny på innsiden og bytte den neste gang du skal ha båten opp. Sitér dette innlegget Link to post
nilsn61 Svart 4.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2023 Tusen takk for godt svar. Hvis det er tre ledninger ? Annen prosedyre da ? Er dette standard/en type sensor som kjøpes hvor ? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 5.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2023 Tre ledninger fra trim sensoren betyr at dette er den den digitale smartcraft sensoren (8M0083579). Her kan du ikke måle endring i motstand... Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 8.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2023 Deler: https://www.ravnsgarage.no/ Hvordan bytte sensor: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.