frekar Startet 12.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2023 Noen her som har eller har hatt av disse båtene? Har søkt litt rundt (også på den store Google) men sliter litt med å finne god informasjon. Er dette gode båter? Stødig i litt vær/bølger? Spesielle ting å være obs på? Er det galskap å vurdere en ukjent båt (i ukjent tilstand) som må over Hustadvika nå på høst? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 12.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2023 Jeg hadde en EOL 30 i ett år, dvs den var forlenget aktet til 31 fot. Romslig og grei turbåt, vi seilte en tur til Skagen og hjem fra Kristiansand samt fra Son til Kristiansand når jeg kjøpte den. Ganske rufsete vær hjem fra Skagen og jeg må si det ikke akkurat har den beste komforten i litt sjø.... Men vi kom nå trygt frem. I min var det en Yanmar YSB 12hk som jeg måtte plukke ut og overhalt. I mine øyne for liten motor, stoppet helt opp i litt motsjø og vind, men greit på flatt vann. De begynner jo å bli gamle båter så en grundig sjekk av skrog, rigg, motor og seil er nok lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2023 Du har kanskje sett det, men det ligger litt info og eiererfaringer på sailguide.com En nokså sjelden båt, bygget i 68 eksemplarer over ganske mange år. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2023 14 hours ago, frekar said: Er det galskap å vurdere en ukjent båt (i ukjent tilstand) som må over Hustadvika nå på høst? Folla og Vestfjorden og om du bor i Troms? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
frekar Svart 13.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2023 Fikk ikke tilstrekkelig informasjon fra selger om tilstand så det ble ikke mer enn en litt spennende tankeprosess? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 14.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2023 her er fra annonsen som lå ute til forrige uke båten ble annonsert som "Delebåt" til 5000,- Siden flere her kjenner meg, og vet at jeg hadde denne båten, før den ble solgt, og vi senere måtte gjøre dekningssalg på etter manglende oppgjør, Kan "storyen" fortelles litt nyansert utklipp annonsetekst på finn.no: Frivillig dekningssalg! Båten har trenger noe TLC og er ikke klar for å taes i bruk på direkten. Der er store underliggende verdier, så bør være et utgangspunkt for en/ei som er driftig og ikke har for mange tommeltotter. For Newbies er dette feil båt desverre. tar forbehold om opplysninger, og selges som den er der den ligger, uten reklamasjon eller garanti. oppfordreer sterkt til å se på båten før bindende bud gies. Båten er beskjedent utstyrt, men har benker og oppdelt med skott innvendig. Hovedsalong/ pantry, toalettrom, forpigg, stikkabin. Så kan med noen grep bli godt brukende til tur og overnatting. Pr i dag må dette være glimrende til dagsturseilaser i den lokale skjærgården? Men det har nok også vært reist på ekspedisjoner med båter med samme tilstand. Flatt/flushdekk uten oppbygginger som gjør det lett å springe rundt utpå der, samt god plass for å sole seg. Båten er fra midt på åttitallet, der er beskjedent med utstyr som medfølger, men er noe seil og påmontert påhenger nå for transport, ellers etter avtale. Navigasjonsutstyr mm.. Der er også med en sprayhood, med helt nye vinduer. Stor med to bøyler. den er ikke bilde av ennå. Båten må ha nye puter/madrasser, de gamle er tatt ut. Søk gjerne på nett etter båtmerke og modell, Eol 30 er laget i et beskjedent antall på orust i sverige. kun ca 70 stk totalt fa 75 til 85 er meg opplyst, dette er ikke verifisert, sjekk gjerne selv. Der er opplegg for, og har vært montert liten dieselmotor tidligere, men den som stod der druknet pga feil med eksos og er tatt ut, motor er ikke med i salget.. Det er en volvo penta 2030 som står ombord, og som kan være en del av salget om dette blir avtale om. Båten er tidligere tatt opp for spyling og sjekk. ser helt skadefri og ellers fin ut i undervannsskrog. bunnstoff holder ennå litt, men bør etterhvert opp. Utklipp slutt. Ellers ble det vel gitt mye og god informasjon med masse bilder og mer tekst. Båten tok nok siste turen over Hustadvika på dekket til lekteren til Viking Gjenvinning istedenfor etter å ha blitt demontert. Så kapittelet endte her, og den er "gått ut av tiden" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.