Ålesunder Startet 17.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2023 Jeg har en Askeladden 475. Den har oppbevaring i styrekonsoll der jeg tror jeg kan få plass til putene når båten ikke er i bruk, men vil ikke ødelegge de. Tungvint å måtte ta de med hjem hver gang, men gjør selvsagt dette når den står på vinterlagring. Er det noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Fisk å kos Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Du kan sette inn en slik greie som trekker til seg fuktighet. Dem selger på Mekk.Europris Biltema.Jula. Koster fra i 50 kroner til 200 kroner Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 18.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2023 Viktig med god lufting for å unngå sopp. Selv har jeg erfart (i nokså tørre Telemark) at det ikke går veldig lang tid før puter og (oppblåsbare) redningsvester får sorte soppsporer når de oppbevares i skott som har to stk 7 cm diameter lufting med lamelldeksel. Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 19.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Takker for hode tips. Så noen som la de under kontrolltrekket. Kanskje det er løsningen. Blir bra med lufting da :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Min erfaring er at det også blir mugg under trekket. Om morgenen så stiger tempen fort. Under trekket er det kanskje fuktig og 10 grader, så øker det plutselig til 20 utenfor. Temp i vannet spiller også inn. Har du mulighet til å montere en solventilator vertikal på konsollen, og borer opp 3" hull på motsatt side, først da er du reddet. Jeg har en sånn over senga foran i kabinen. Aldri fukt i dyner, uansett vær. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 19.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2023 Jeg lagret RIBen ute i vinter på Østlandet (solgt). Den har også ligget i Bergen før jeg kjøpte den. Det var en del sopp i styrekonsollen, og ila vinteren under heltrekk med det jeg trodde var god lufting, så ble det en del sopp. Gikk greit å få av og pent igjen, men nei: Jeg ville tatt med putene hjem. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
pipe Svart 20.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2023 Jeg har oppbevart putene i konsoll på en skjærgårdsjepp jeg hadde. Min erfaring er att det fungerer bra helt til uti august da lønner det seg å dra med seg putene frem og tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.