andk Startet 22.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2023 Hei har en Yamaha 80 /4 takt 2007 modell. I det siste har det kommet et rart symptom. Når jeg skal starte motoren så starter den ikke på første forsøket. Jeg må gjerne ha en 6/7 forsøk før den starter. Og dette hsr økt i antall forsøk før start. Tidligere så startet den alltid på første, og så kom man i en situasjon hvor det ble et par forsøk i ny og ned. Nå er det flere ganger før start. se vedlagt film: https://share.icloud.com/photos/066GhgiTFkoAgMbiOMRWh8Itg Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2023 Høres ut som innslaget klikker etter start så sliter innslaget med å kople ut (rasper på tennene) Starter trenger ettersyn, noe går trekt. Er batteriet på topp dårlige kontakter.? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
andk Svart 23.Oktober.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2023 Jeg har fått tips om å feilsøke batteri og hovedstrømsbryter fra den lokala Yamaha forhandleren. Skal prøve det:) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2023 hovedstrømbrytere har begrenset levetid i maritimt miljø. Og når de ryker så kan det fort arte seg slik du viser. Om du kobler forbi bryteren så ser du fort om noe endrer seg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 24.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2023 På forrige båt med 115hk EFI bytta jeg hovedstrømsbryter to ganger! kjøpte en litt dyrere versjon siste gang! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
TåT Svart 24.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2023 Jeg ville startet ned å sjekke om det er skikkelig kontakt med polene på batteriet. Det er jo «gratis» og veldig enkelt. Dårlig kontakt her er overraskende ofte kilden til ymse problemer. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 15.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Løsning: ta ut batteriet og lade det skikkelig opp. Siden da har det ikke vært noe problem Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.August.2024 Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 andk skrev 37 minutter siden: Løsning: ta ut batteriet og lade det skikkelig opp. Siden da har det ikke vært noe problem Takker. Flott med tilbakemelding. Det høres ut som det har hvert dårlig kontakt på batteripolene, siden alt har hvert på stell i 10 mnd. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.