rayman Startet 31.Oktober.2023 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2023 Hadde oppe båten i slutten av august i år for vask, og oppdaget at baugpropell anode var utslitt, lokale butikken hadde den ikke på lager, så monterte bare en uoriginal som var endel mindre en den originale. Den originale er kansje 4 ganger som stor. Har nå fått byttet til original. Ser den lille uoriginale som har stått på siden august/september unormalt slitt ut? (M6 mutter for sammenligning) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2023 Til å bare ha stått på siden august/september, altså i praksis et par måneder, synes jeg anoden så velspist ut. Ligger du med landstrøm? Anoden har i alle fall fått gjort det den skal, men normalt sett (hvis man kan kalle noe normalt) burde den gjerne ikke ha bli såpass oppspist på kort tid, man kan jo mistenke strøm på avveie her. Sitér dette innlegget Link to post
rayman Svart 1.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Jeg står alltid med landstrøm. Har også 2 båter ca 4 meter ifra på begge sider som er koblet til strøm. La merke til at den ene båten hadde en skadet skjøtekabel, i tillegg lå kabelen og der hvor den var skadet under vannet. Sikringen i sikringsskapet var gått til den båten. Kan dette være synderen, selv om sikringen hadde gått? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Godt å se at folk har respekt for strøm (Ironi) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hakkannen Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 rayman skrev 43 minutter siden: Kan dette være synderen, selv om sikringen hadde gått? Kanskje sikringen ikke løste ut med en gang, hvis lekkasjen inn til skaden var minimal i starten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.