andk Startet 5.November.2023 Link til dette innlegget Startet 5.November.2023 Hei har en Finnmaster hvor jeg har fått noen riper i det blå partiet. Jeg har fargekoden til gelcoaten, er det noen slm har tips om hvor en skal kjøpe slik gelcoat, eller skal man bare kjøpe lakk og legge i? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 Ring Siddis plast Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 Skulle akkurat til å lage samme tråd :) Noen som vet hva blåfargen på uttern d55 er og om man må ha gelcoat eller noe av det biltema selger? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 Det er vel ral5011 på uttern hvis ikke jeg husker helt feil Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 andk skrev for 2 timer siden: Jeg har fargekoden til gelcoaten, er det noen slm har tips om hvor en skal kjøpe slik gelcoat seasea.no har et trevetall forskjellige farger gelcoatsparkel. Du finner en oversikt over fargene på deres hjemmeside. Kanskje de har din farge. Små bokser riktignok, men vet ikke hvor mye du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 Hva med Polyuretanlakk fra biltema? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 Watski har ett greit utvalg av gelcoat. Ligger oversikt på sidene deres. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Eika Svart 5.November.2023 Link til dette innlegget Svart 5.November.2023 Bigdrago skrev 1 time siden: Hva med Polyuretanlakk fra biltema? Ødelegg hele båten med lakk, når det kun er noen sår i gelcoaten. Du har allerede fått ralkoden :) Samme blåfarge ? Mener jeg brukte 5011 Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 6.November.2023 Link til dette innlegget Svart 6.November.2023 Eika skrev On 5.11.2023 at 14.01: Ødelegg hele båten med lakk, når det kun er noen sår i gelcoaten. Du har allerede fått ralkoden :) Samme blåfarge ? Mener jeg brukte 5011 Ja ser sånn ut:) men siden min kun har noen sår så er det vel topcoat jeg bør bruke. Du har ikke koden på hvitfargen og? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 6.November.2023 Link til dette innlegget Svart 6.November.2023 andk skrev On 5.11.2023 at 9.59: Hei har en Finnmaster hvor jeg har fått noen riper i det blå partiet. Jeg har fargekoden til gelcoaten, er det noen slm har tips om hvor en skal kjøpe slik gelcoat En fordel om du kunne røpe fargekoden. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 6.November.2023 Link til dette innlegget Svart 6.November.2023 Bigdrago skrev for 3 timer siden: Ja ser sånn ut:) men siden min kun har noen sår så er det vel topcoat jeg bør bruke. Du har ikke koden på hvitfargen og? Den husker jeg ikke, men tipper 9010 Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 12.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2024 Eika skrev On 6.11.2023 at 23.49: Den husker jeg ikke, men tipper 9010 Uttern Hvit GE1039 visstnok👌 Sitér dette innlegget Link to post
skagenekspressen Svart 13.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2024 Gelcoat endrer farge over tid. For å treffe eksakt kan man blande selv. Eller så bruker man noe nært, med eller uten kode. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 14.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 Heia Har Leitet og leitet etter noen som kan levere fargekoden. Jeg har funnet ut at det er en SVG 71184 som er fargekoden:) er vel RAL 71184. Noen som har ide hvor man kan skaffe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.