MYVIVERA Startet 8.November.2023 Link til dette innlegget Startet 8.November.2023 Driver å sliper ned rammen til luka på flybridge. Den er skrudd av og tatt med hjem. Jeg har slipt vekk all gammel lakk. Antageligvis pulverlakkert. spørsmålet er hvilken produkter bør jeg bruke for å lakke den opp igjen. Skal jeg gå for to komp grunning som er til aluminium og en komp lakk, eller kan jeg bruke Biltema grunning og lakk? Må bruke lakk og grunning på spray. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.November.2023 Link til dette innlegget Svart 8.November.2023 Jeg har brukt Biltemas aluminiumsprimer og lakken som passer til den til en del aludeler meg stort hell. Pass på å kjøpe rett lakk, se på primerboksen. Bruker du feil lakk så flasser den! Skal du gjøre det helt perfekt så kan du bruke 2K etsprimer og 2K lakk over, men da blir det litt mer omfattende. Aluprimeren til Biltema sitter godt den! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MYVIVERA Svart 9.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 index skrev for 22 timer siden: Jeg har brukt Biltemas aluminiumsprimer og lakken som passer til den til en del aludeler meg stort hell. Pass på å kjøpe rett lakk, se på primerboksen. Bruker du feil lakk så flasser den! Skal du gjøre det helt perfekt så kan du bruke 2K etprimer og 2K lakk over, men da blir det litt mer omfattende. Aluprimeren til Biltema sitter godt den! Takk for svar. Da har jeg kjøpt inn to komp epoxy primer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 MYVIVERA skrev 25 minutter siden: Takk for svar. Da har jeg kjøpt inn to komp epoxy primer. Det blir nok bra. Epoxy blir ofte brukt i stedet for etsprimer nå ser jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 MYVIVERA skrev 1 time siden: Skal du gjøre det helt perfekt så kan du bruke 2K etprimer og 2K lakk over Jeg går ut fra at det her er en skrivefeil, men hvor får man kjøpt 2-komp etchprimer nå til dags? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Lars H. skrev 27 minutter siden: Jeg går ut fra at det her er en skrivefeil, men hvor får man kjøpt 2-komp etchprimer nå til dags? Stemmer. Er den ikke å få tak i lenger? Jeg pleier alltid å ha en boks stående til aluminiumsbruk. Men da er kanskje den tiden over? Edit: Den finnes fortsatt, men den har blitt dyr ser jeg. F.eks her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Auh, det var litt av en pris. Tidligere hadde International en slik sak, men den ble forbudt. Jeg tror jeg holder meg til U-POOL ACID # 8-komp etchprimer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Christian V Svart 9.November.2023 Link til dette innlegget Svart 9.November.2023 Hagman sim etch primer fungerer vel bra? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.