Per Erik Løvdal Startet 13.November.2023 Del på Facebook Startet 13.November.2023 Er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan få beskjed på telefonen når strømmen forsvinner til båten i havna? App? Hardware? Etc. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 Sjekk Sensar marine. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 4G utgaven av denne burde gjøre jobben. I tillegg mulighet for temperaturovervåking og slå av/på diverse fra tlf: Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! US $7.07 31% Off | EU GSM Power Socket Fail Alarm Temperature Sensor Controller 4G Smart APP Phone Remote Control Smart Power Plug Switch https://a.aliexpress.com/_mOauKTw Finnes sikkert i WiFi-utgave også men da må en jo ha router ombord (eller i båthavna) som ikke går ned om strømmen går. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 Jeg bruker Clas Ohlson sin gsm-kontakt, OnTech. Får temperaturlogg, termostatstyrt kontakt til frostvakt og sms-varsel om strømutfall og temperatur utenfor egendefinert grense. Mener det koster drøye 200 i året, så slipper man eget SIM-kort osv. Av figuren ser man at det er første gang frostvakta er skrudd på siste natt. Dette har fungert uproblematisk, begynner 5. vintersesongen nå. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 Slettet Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 Enheten vi bruker på vogna kalles, ring hytta varm, gir beskjed om strøm utkopling og når den koples inn. selges over alt, styres med telefon. Sitér dette innlegget Link to post
Hawihan Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 Tp-link 4g router med simkort koplet på batteriet (klipp av adapteret, ha kontroll på hvilken "innerkabel" som er pluss og minus!!) Kjøp en wifi-styrt 220V støpselkontakt fra Aqara og installer aqara-appen. Sett opp kontakten til å melde fra med push eller sms når den ikke har strøm. Jeg har i tillegg en aqara-sentralenhet som gjør at man kan kople til temp og fukt sensorer og vannsensorer. Mitt system virker slik at dersom fukt blir x og temp er over x, så kopler stikkontakten inn og dermed starter avfukter. Den slås automatisk av igjen når fukt er under y. Vannet fra avfukter går i vasken og ut. Derom vasken blir tett av is, fylles vasken opp til der vannsensoren står (på en skål). Da stopper avfukterkontakten, og det sendes en push og en sms til min mobil om at avfukter er utkoplet for å unngå oversvømmelse... Har også en 220V varmekabel fra biltema som varmer opp vasken om det blir kuldegrader.. Har dessverre ikke ikke funnet en 12v sensor som kunne fortalt meg ting om batteriet enda.. 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Per Erik Løvdal Svart 13.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2023 Takker for input. Flere interessante alternativer her :) Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 13.November.2023 Del på Facebook Svart 13.November.2023 https://www.sparelys.no/ring-hytta-varm-enkel-4g Har hatt denne i flere år i tillegg til 2 stk vannfølere. Styres med en app eller SMS. Veldig enkel å bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.November.2023 Del på Facebook Svart 14.November.2023 Jeg har i likhet med @Hawihanen 4G-ruter fra TP-link og et tvilling SIM fast ombord som gjør at jeg har permanent internett i båten. Da er det mange dingser som kan varsle deg om strømbrudd, jeg får det f.eks hver gang webkameraet i salongen mister strømmen (kameraet varsler også om det er bevegelser). Bruker internett til å slå av og på smartkontakter, f.eks til luftavfukteren. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
J-Å Svart 14.November.2023 Del på Facebook Svart 14.November.2023 Hawihan skrev On 13.11.2023 at 20.44: Har dessverre ikke ikke funnet en 12v sensor som kunne fortalt meg ting om batteriet enda.. 🙂 Jeg holder på å sette opp en Shelly Plus 1/Plus Addon. Den har voltmeter, som kan trigge push melding hvis det går under/over en valgfri verdi. Det går riktignok bare til 10V, men jeg flytter måleområdet opp med en 5V Zenerdiode. Jeg har også koblet til en DHT22 fuktighet- og temperatursensor, som også kan initiere push meldinger. Det er også et relé som kan styres. Push melding hvis Shelly går offline har jeg ikke fått helt til, men jeg tror det skal være mulig. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 15.November.2023 Del på Facebook Svart 15.November.2023 Bruker en kombinasjon av Aqara og Victron Cerbo CX for overvåkning av båt og strøm. Da har jeg både "alarm" og kamera med bevegelsesdeteksjon over 4G om bord 24/7. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 15.November.2023 Del på Facebook Svart 15.November.2023 Får ikke beskjed på tlf, men jeg kan følge med på en lampe via kamera. Er den slukket har strømmen gått. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 15.November.2023 Del på Facebook Svart 15.November.2023 https://yoyomotion.com/produkt/yoyocam-4g-wifi-indoor-2/ har en sånn. Fant ikke i nettbutikken jeg kjøpte i lenger, men de selger den her. det er en kombinert router med kamera, så man kan sette opp wifi hotspot på. Får push varsel ved strømbrudd, og kan aktivere bevegelsesvarsling (push/sms) på kameraet. Har datasim i den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.