Jump to content

Maeco DD8L stopper - rød lampe blinker

dennrick

Recommended Posts

Hei,

Jeg renset filteret for ca en uke siden, men denne "mirakelmaskinen" bare fortsetter å stoppe. Det blinker rødt. Luftfuktigheten ihht NetAtmo i båten er på 50%, og ca det samme ihht Clahs Ohlson. Det er kontroll på slangen ut i vasken. Det er 2-3C i båten. Jeg forstår ikke hvor den stopper hele tiden. Hadde den vært fornøyd med 50%, så hadde den vel bare tatt en pause.

Er det noe galt med den? Den er bare et år gammel.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Rød blinking tyder på feil, men her har du jo heldigvis fremdeles garanti og/eller reklamasjon, så ville ha tatt det med forhandleren.

Min begynte å stoppe etter en times bruk nå tidligere i høst, men denne er 12-13 år gammel og har gått mye. De er gode, men ikke evighetsmaskiner. Endte opp med å kjøpe en mindre og rimeligere variant som erstatning, en Arida S3L, da de nye Maeco’ene nå koster nesten det triple av hva jeg ga i si tid. 

15 hours ago, Hulda said:

Min stopper og rød blink går på når temp'en kommer under +3 grader. Slik har min Maeco alltid vært.

Var i kontakt med Seatronic der jeg kjøpte maskinen, og en der har samme maskin. Han sin stopper også når T<2-3C.

Så sier han at når det blir varmere igjen, så skal maskinen starte opp igjen. Har du opplevet det, Hulda? Jeg har ikke det, men er nok for sjelden i båten på vinteren.

Seatronic er positive til å få maskinen min sjekket hos leverandøren.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg har sandstrøm versjonen. Den også stopper når det er 2-3gr. Den starter ikke av seg selv igjen. Må ta strømmen og sette den på igjen, da kommer den til forrige «oppsett». Litt synd men som Hulda sier er det jo igrunn ganske tørt når det er så kaldt så har ikke brydd meg med det.

Ja, enig med dere. Siden den ikke går nå, og heller ikke trenger det, så kunne det være en passende tid å hente den og med Seatronic sjekke den. Via NetAtmo appen ser det jo akkurat nå ut til å være brukbare forhold nede i båten.

IMG_1564.png

dennrick skrev for 18 timer siden:

Hei,

Jeg renset filteret for ca en uke siden, men denne "mirakelmaskinen" bare fortsetter å stoppe. Det blinker rødt. Luftfuktigheten ihht NetAtmo i båten er på 50%, og ca det samme ihht Clahs Ohlson. Det er kontroll på slangen ut i vasken. Det er 2-3C i båten. Jeg forstår ikke hvor den stopper hele tiden. Hadde den vært fornøyd med 50%, så hadde den vel bare tatt en pause.

Er det noe galt med den? Den er bare et år gammel.

Ikke noe galt med mirakelmaskinen. Den starter igjen når temperaturen eller fuktigheten stiger. Hadde samme tilfellet ombord hos meg i dag.

@Flid Stoppet den da med rødblink ? Har du også erfart at den setter igang igjen av seg selv dersom varmen / fuktigheten stiger igjen? 

1 minute ago, Flid said:

Den hadde stoppet med rødt blink i dag. Pluss 2 grader der den er plassert. Startet når jeg satte i gang varmeren i båten. Rødt blink kan vel indikere flere ting, støvfilter, oppnådd nivå den er innstillt på og temperatur…

Perfekt! Takk for svar. Da konkluderer jeg med at maskinen min er iorden :-) 

Takk for bekreftelser @Mr_Stian og @fluefiskeren Jeg sendte en mail til Seatronic om at jeg tror avfukteren er iorden. Fikk svar om at det bare er å "rope på de" dersom det blir noe annet muffens. Bra butikk med bra service !

dennrick skrev for 2 timer siden:

.....Jeg sendte en mail til Seatronic om at jeg tror avfukteren er iorden. Fikk svar om at det bare er å "rope på de" dersom det blir noe annet muffens. Bra butikk med bra service !

Det er er jo en sjappe full av båtfolk med kunnskap som ikke bare ønsker å selge oss riktige varer, men har i tillegg et ønske å hjelpe om ting streiker. Så sier de i fra om det er vi som surrer :thumbsup: Ingen over de gutta der !

Det er mitt inntrykk også, @Worry II Jeg har flere gode opplevelser der forbundet med at de strekker seg ekstra. Følelsen man får da er som å få hjelp av en på land til å finne en plass i en full havn:smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...