Jump to content

Kobling av startrele på Sabbmotor

Konrad Hauge

Recommended Posts

30 og 87 er jo de vanlige for inn/ut på lysrele i alle fall, G er jeg mer usikker på. Kan det være minus til styrestrømmen?

De fleste releer har et skjema påtrykt, har du ikke det?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det dreier seg om en Sabb Mitsubishi 50 hk. Det gamle releet var rundt og hadde ingen merker ved koblingene. Men jeg har merket nøyaktig hvordan det var koblet. Jeg forstår etter hvert også koblingsskjemaet. Det nye er et Lucas rele som skal passe. Det er firkantet, og koblingene er organisert på en annen måte. På det nye er koblingene merket med 85, 86, G, 30. Kobling 85 og 86 har jeg kontroll på, men ledning (blå) som går til startmotor er jeg usikker på. Er det G eller 30?20231116_125043.jpg.53588f05b11841dcd9afb83b7efc3dda.jpg

Hei. Jeg fant denne infoen om et Lucas startrele til sabb;

"Lucas 33RA SRB631 12V Normally open (Intermittent) Relay. 60A Capacity. 4 Terminals. 85 & 86 are the coil connections (6.3mm blade). 30, feed in and G, load out are screw connections. When energised terminals 30 and G are connected. Green Body. (Replaces Lucas Relay 33451)"

G til startmotor mao.

Hilsen sønnen på andre siden av landet som håper han far får båten klar til eg kjem heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...