Jump to content

Fargekode for Yanmar motor?

Lazyjack

Recommended Posts

Noen som har fått blandet lakk for flekking på Yanmar motor og har en fargekode? Ser at det er originallakk å få på sprayboks men skulle gjerne hatt en lakk til å male med pensel.  Det er nok en slags metallic lakk originalt og av den grunn fungerer det ikke å  skanne hos fargehandleren da skanneren blir lurt av metallick effekten i lakken. 

Lazyjack skrev 1 time siden:

Er den så lik at man kan flekke med den uten at det ser ut som et lappverk? 

Ville tro fargekoden er lik men mye kan vel ha skjedd med fargen på motoren din etter 20-30 år med varm motor.
Hadde jo ikke vært sjokkert om den var blassere i fargen nå enn da den kom ny ut av fabrikken.
Så ville tro du må prøve og se om du kan leve med resultatet.

TideRace skrev 6 minutter siden:

Ja, men der har du fargekoden. Regner med at det burde være enkelt å få blandet den fargekoden i boks hos en faghandel som fører billakk? 

Takk, det  skal jeg prøve. Ellers kan man kanskje slippe ut drivgassen fra en sprayboks og helle innholdet over i en boks for flekking med pensel. 

Sprayboksen over har jeg fått blandet "over disk" ved å oppgi fargekoden.

Jeg har flere ganger flekket steinsprutskader på bil og mindre sår på båtmotorer ved å spraye litt lakk inn i plastlokket på sprayboksen, og så bruke en fin pensel til å legge på lakken.  

Jeg passerer Horten i morgen formiddag (skal over fjorden). Kan du stå klar ved fergeterminalen når jeg passerer kan du få boksen.

TideRace skrev for 1 time siden:

Sprayboksen over har jeg fått blandet "over disk" ved å oppgi fargekoden.

Jeg har flere ganger flekket steinsprutskader på bil og mindre sår på båtmotorer ved å spraye litt lakk inn i plastlokket på sprayboksen, og så bruke en fin pensel til å legge på lakken.  

Jeg passerer Horten i morgen formiddag (skal over fjorden). Kan du stå klar ved fergeterminalen når jeg passerer kan du få boksen.

Det ville jo være topp? Du kan kanskje ringe meg når du drar fra Moss? 47900136

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...