Jump to content

Trenger hjelp til to komponent maling for båt. Hvem selger dette?

Tekniker2

Recommended Posts

Jeg kjøpte noe maling på Biltema som jeg var fornøyd med, men nå ønsker jeg å slipe ned med fint sandpapir og legge på nytt strøk for finere finish.

Fargene jeg kjøpte var blå, hvit og grå. Problemet er at malingen nå er tatt ut av sortemanget på lokale butikker.

Når det gjelder den blå har jeg maling igjen som er OK, men herderen er tørket opp så jeg må ha en boks herder til denne. 

Dette gjelder en restaurerings jobb, og derfor må blåfargen passe eksakt til den jeg kjøpte sist.

Biltema hadde mørkeblå, grå, off-white og hvit om jeg ikke husker feil.

Trenger altså:

1 boks herder til den blå malingen

1 boks hvit maling og 1 boks herder

Mener herderen hadde klar farge, og herderen var lik for alle malings-fargene.

Malingen de selger nå er 1 komponent, men jeg vil male med den jeg malte med sist da denne ga bra resultat.

Var innom 4 malingsbutikker i Haugesunds området, men ingen viste hva dette var for noe. De som hadde to komponent maling for båt

før hadde ikke lenger (fargerike), og betjeningen som var på jobb kunne ikke svare. 

Spørsmålet er derfor:

Vet noen hvor jeg kan få tak i dette? Kan godt bestille fra utlandet om dette ikke finnes i norge.

Jeg er i Rogaland.

Noen biltema butikker har rester, men det blir for tidkrevende og dyrt å kjøre 2x10 timer å hente en boks.

Til slutt er det noen hakker i plastbåten, så jeg lurte på om noen vil anbefale en sparkel å fylle disse med før jeg maler :)

Håper noen kan hjelpe :-) 

maling.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...