Tekniker2 Startet 21.November.2023 Link til dette innlegget Startet 21.November.2023 Jeg kjøpte noe maling på Biltema som jeg var fornøyd med, men nå ønsker jeg å slipe ned med fint sandpapir og legge på nytt strøk for finere finish. Fargene jeg kjøpte var blå, hvit og grå. Problemet er at malingen nå er tatt ut av sortemanget på lokale butikker. Når det gjelder den blå har jeg maling igjen som er OK, men herderen er tørket opp så jeg må ha en boks herder til denne. Dette gjelder en restaurerings jobb, og derfor må blåfargen passe eksakt til den jeg kjøpte sist. Biltema hadde mørkeblå, grå, off-white og hvit om jeg ikke husker feil. Trenger altså: 1 boks herder til den blå malingen 1 boks hvit maling og 1 boks herder Mener herderen hadde klar farge, og herderen var lik for alle malings-fargene. Malingen de selger nå er 1 komponent, men jeg vil male med den jeg malte med sist da denne ga bra resultat. Var innom 4 malingsbutikker i Haugesunds området, men ingen viste hva dette var for noe. De som hadde to komponent maling for båt før hadde ikke lenger (fargerike), og betjeningen som var på jobb kunne ikke svare. Spørsmålet er derfor: Vet noen hvor jeg kan få tak i dette? Kan godt bestille fra utlandet om dette ikke finnes i norge. Jeg er i Rogaland. Noen biltema butikker har rester, men det blir for tidkrevende og dyrt å kjøre 2x10 timer å hente en boks. Til slutt er det noen hakker i plastbåten, så jeg lurte på om noen vil anbefale en sparkel å fylle disse med før jeg maler :) Håper noen kan hjelpe :-) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 21.November.2023 Link til dette innlegget Svart 21.November.2023 Er det kun artikkelnr. eller er det oppgitt fargekode på boksene? Hvilke biltema har rester? jeg kan ta med fra BT Tønsberg å sende i posten hvis de har der. Du må nok ha fargekode for å få helt rett farge blandet av annen leverandør. Jeg har handlet en del på maxmaling.no, veldig fornøyd med dem og de sender. Sitér dette innlegget Link to post
Tekniker2 Svart 21.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2023 Det er ikke fargekode i boksen. De het bare blå, grå, hvit og off white. Hvis du slår opp på biltema.no så har noen butikker rester, men når jeg ringer dem er de tom :( Takk for link, skal sjekke den opp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.