925Riviera Startet 22.November.2023 Del på Facebook Startet 22.November.2023 Skal bytte kjetting på ilas ankervinsj fikk beskjed om at den skulle ha 6.5 mm kjetting, fant en som hadde 6.5 mm kalibrert liggende. Kjøpte denne men ser da jeg skal bytte at den nye er større og ikke passer kabularet, noen som kan se på bilder og se størrelsen, legger fire bilder av gammel så fire bilder av ny kjetting. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 Den nye ser jo ut til og være vanlig kjetting med noe lengre løkker en det kalibrert kjetting har. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 Du har trolig ikke kjøpt DIN-normert kjetting. Tror kjettingen burde vært DIN 766 (eller noe i den duren). Mange tilsvarende tråder her på baatplassen.no. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 22.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2023 Så den nye er ikke kalibret? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 kai myhre skrev 9 minutter siden: Så den nye er ikke kalibret? Ser ikke sådan ut. På bildet kan det se ut til at din nye kjetting er ca. 34-36mm lang, mens DIN 766 for Ø6mm skal være ca. 30,5 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 kai myhre skrev 1 time siden: Så den nye er ikke kalibret? Den nye er kalibrert, men ikke til DIN 766 som er nokså standard for kjetting brukt som ankerkjetting til småbåter i Europa. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 22.November.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2023 Hvordan er det og klinke sammen 5 metere rustfri 6 mm jeg har en bekjent som har 8 poser med 5 meter i hver av 6 mm kjetting som passer kabularet. Vil det holde eller er skjøtene sjøre Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.November.2023 Del på Facebook Svart 25.November.2023 kai myhre skrev On 22.11.2023 at 15.47: Hvordan er det og klinke sammen 5 metere rustfri 6 mm jeg har en bekjent som har 8 poser med 5 meter i hver av 6 mm kjetting som passer kabularet. Spurte kjettingfabrikken om hvilke skjøt som var best. De hadde testet mange , ville ikke anbefale noen. Eneste var å kjøpe noen lenker svart og sveise og kaldgalve. Få fat i god sveiser og tig de sammen. Kjettingskjøter er det svake leddet. En kan gå oppen dim og hjelpe skjøten over kabularet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ask Svart 25.November.2023 Del på Facebook Svart 25.November.2023 Min ankervinsj har ikkje problem med å handterer ein sjakkel. Då har eg montert sjakkelen med bolten mot vinsjen. Dette slik at kabelaret "grip" i den bua enden av sjakkelen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.