Jump to content

Sole diesel mini 32, erfaring og deletilgang?

gari

Recommended Posts

Hei. Vi har hatt tidliger mini 62 eller 68. 

Denne fikk vi montert inn splitter ny. Men vår erfaring er at vi slet fra dag 1 med deler. Men det kommer vel litt ann på hvor du er i norge også? 

Og det kan være noe med firmaet som monterte motoren som vi forholdt oss til de første åra. 

Vi fikk tidlig problemer med dieselen ombord. Å når motoren passerte ca 1000 timer så fikk vi problemer med motoren som ingen fant ut av. Å valgte å selge båteb som repobbjekt. Dette er nok bare veldig uflaks. Tror nokk ikke dette er kvaliteten på motoren. Firma hadde ute dieselpumpa og dyser for test ingenting galt men motor fikk ikke nokk diesel. Å båten ble sett på av 2 erfarne og proffe firma her nede. 

Det ble selfølgelig testet med diesel rett fra kanne rett på pumpe. Å en 12 volt dieselpumpe ble satt inn, men som sagt ingen fant ut noe å dette dro ut i tid som gjorde at båten ble solgt. 

Mens vi hadde båten utenom dette problemet med dieselen så hadde vi problemer med oljetrykkmåleren. Utenom det så var det aldri noe. Startet så et skudd hele tiden på tross av diesel problemer osv. 

Lett å ta motorservice på

Har en Solé mini 26 i min 34 fot seilbåt. Gått 800 timer. Aldri noe problem med min. Driftsikker, økonomisk og gir masse krefter. Solé er (etter hva jeg har hørt) en marinisert Mitsubishi gravemaskin motor så deler kan man sannsynligvis få tak i "overalt"

Av deler er det kun imoeller og oljefilter jeg har skiftet så langt (Biltema).

Solé deler og for gode råd om motorspørsmål kan mpnp.no kontaktes (mail: office@mpnp.no)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...