Steinfager Startet 8.Desember.2023 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2023 Hei! Jeg skulle bestille et instrumentdeksel til Bavaria 32 på SVB som forhandler Bavaria deler, men kommer opp at de grunnet norske mva regler ikke kan selge produkter under 280 euro. Noen som er kjent med denne problemstillingen eller har løsningen? har bestillt fra utenlandske nettbutikker tidligere uten at det har vært noe som stoppet det. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2023 Bestill via Bavaria Norge i Leangbukta. Da importerer de for deg, de kjøper i større kvanta. https://www.bavarianorge.no Sitér dette innlegget Link to post
Steinfager Svart 8.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2023 Takk for svar og henvisning Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 9.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2023 Stemmer det. Jeg har hatt god suksess med å bestille til Post Restante i Strømstad og hente ting der :) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 9.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2023 Har du en adresse du kan bruke i Sverige, henter du poste restante på den. Det finnes noen luringer som ordner jobben, men de tar seg betalt for det. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2023 Jeg har bestilt med Post Nord, som har lager/utlevering på Prästängen, Strömstad. Jeg er ikke sikker på om jeg brukte min svenske adresse. Sist gang var en kartong 'samler-whisky' som kom fra Hebridene. Det var før brexit. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2023 Det er vel ikke så praktisk for en som holder til i Bodø og hente i Strømstad. Det er i vertfall ingen ting som hindrer noen å sende varer til Norge under ett vist beløp enn firmaet sine egne rettningslinjer Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 9.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2023 1 hour ago, pipe said: Det er i vertfall ingen ting som hindrer noen å sende varer til Norge under ett vist beløp enn firmaet sine egne rettningslinjer Har vært borte i flere tyske leverandører som ikke vil sende til Norge pga papirarbeid. Høres utrolig ut i disse tider, men mulig det er noe spesielt med Tyskland. Det hjelper ikke å bestille opp flere ting slik at totalsummen blir over 280 EUR, hver artikkel må koste over 280 EUR. Se vedlagt skjermbilde av handlekurv. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 9.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2023 Dette er nok kun at butikken ikke gidde ta seg bryet med å registrere seg med VOEC ordningen. Ved større beløp, så går det jo under egen fortolling, da det vel om jeg ikke husker feil, er en maks grense for hva som går under VOEC. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
mavi Svart 10.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2023 Mener den grensen er 3000kr. Så sikkert derfor de har satt grensen på 280EUR Sitér dette innlegget Link to post
Steinfager Svart 15.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2023 Virkelig synd det skal være slik, som Bavaria-eier er det jo svært enkelt å bestille de ulike delene til modellen man har på SVB. Merkelig at de ikke registrerer seg i ordningen nevnt her da vil tro markedet i Norge er betydelig. Takk for oppklarende svar. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 15.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2023 Du kan bare kopiere handlekurven på SVB og sende den til Bavariw Norge så bestiller de det for deg :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.