Eddie1975 Startet 11.Desember.2023 Del på Facebook Startet 11.Desember.2023 Hei, Mangler kjølevannstråle på motoren ( Mercury 50 HK 2009 mod ) når den går på tomgang - ingen problem ved pådrag Får også - selvsagt - alarm etterhvert når den går på tomgang impeller skiftet selv… Ser at saltavleiring er et problem på disse motorene ? hvor anbefales det å starte feilsøkingen ? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.Desember.2023 Del på Facebook Svart 12.Desember.2023 Om strålen var bedre før du bytta impeller ville jeg gått opp igjen den byttejobben. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Roger jo Svart 12.Desember.2023 Del på Facebook Svart 12.Desember.2023 Eddie1975 skrev for 20 timer siden: Ser at saltavleiring er et problem på disse motorene ? Hullet til kjølevannstrålen har lett for å gro igjen, sjekk det først før du går opp impeller bytte. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Eddie1975 Svart 13.Desember.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2023 Men jeg har jo vanlig kjølevannstråle sæ fort man setter den i gear Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 13.Desember.2023 Del på Facebook Svart 13.Desember.2023 Alarmen du får, er vel på overtemperatur grunnet dårlig kjøling. Å det er jo langt i fra bra. Jeg mistenker at noe ikke ble rett ved bytte av impeller. Det kan vel også være korrosjon i rør fra impeller huset og opp til blokka. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.