Jump to content

Hva er original størrelse på trimplan Sealine F33

Morten:)

Recommended Posts

Mange som får problemer med Volvo sin Interceptor og bytter ut til annet merke, systemet det skal jo fungerer bedre enn trimplan.

Fikk revet av et trimplan og og et par trimsylindere ute i Skagerrak i sommer, traff et eller annet i vannet.

Det ble montert nye trimplan som var kanskje 2/3 deler av gamle trimplan i størrelse. Jeg var meget skeptisk til om disse ville fungere, overraskelsen var stor da disse fungerte bedre en de originale. Eneste forklaring jeg kan se er at innfesting er litt annerledes som gjør at dem kommer lenger ned i vannet(har ikke sjekket).

Så selv om jeg ikke har original mål til Sealine F33, vil jeg påstå at det kanskje ikke er så farlig hva du velger(innenfor rimelighetens grenser)? 

Takk for svar, har sett litt rundt på nett og tenkt at Bennett bolt elektriske trimplan 12x12 sammen med Mente Marine sin automatiske nivåkontroll kunne være et bra alternativ. 12x12 ser ut til å være fornuftig størrelse i forhold til plass på akterspeilet.

Er det noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Ser at de største planene er for båter opptil 31fot, vet ikke om det er begrensninger i forhold til at de er elektriske? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...