Brazen Startet 20.Desember.2023 Link til dette innlegget Startet 20.Desember.2023 Hei! Jeg er i en litt utfordrende situasjon her.. Jeg skal få montert hydraulisk styring på denne motoren, og da lurer jeg på følgende: Er det kun staget som skal fjernes, eller må jeg få løs den rustne mutteren og fjerne alt? Takknemlig for all tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 20.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2023 Litt avhengig av type, men hvis det er som vist under, så trenger du vel i utgangspunktet å få en ny "support rod" inn i "tilt tube" (det rustne røret). Men siden "support rod" ikke skal bevege seg, kan det være mulig å improvisere, hvis det er vanskelig å få ut gammel "rod" (som mest sannsynlig er det gamle endestykket fra en styrekabel). Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 20.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2023 Staget fjernes og erstattes av staget til hydraulikkstyringa. Så festes styrebraketten fremst på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Brazen Svart 20.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2023 Takk for svar👍 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 20.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2023 Anbefaler deg å få byttet til en annen styring, denne har ikke tilbakeslagsventil. Kan ikke brukes med autopilot og motoren vil også kunne vri seg under belastning hvis en ikke holder i rattet. Har aldri hørt om rattpumpe uten tilbakeslagsventil, har inntrykk av at dette er noe som er laget for å være billig. Sitér dette innlegget Link to post
Brazen Svart 20.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2023 abbor skrev for 2 timer siden: Anbefaler deg å få byttet til en annen styring, denne har ikke tilbakeslagsventil. Kan ikke brukes med autopilot og motoren vil også kunne vri seg under belastning hvis en ikke holder i rattet. Har aldri hørt om rattpumpe uten tilbakeslagsventil, har inntrykk av at dette er noe som er laget for å være billig. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.