Jump to content

Julen er her i år også 2023.

Roger jo

Recommended Posts

Jeg hadde håpet å tilbringe julen med min eldste sønn og et par bosniske venner av ham (og gledet meg til å forklare folk som ikke har noe juletradisjon at vi ikke bruker ord som "kristmesse" i Norge, og at jula for oss ikke først og fremst er en kristen høytid), men den ene av vennene måtte rett hjem allerede onsdag for å få levert selvangivelse, den andre ble med, og min sønn insisterte på å jobbe fra kontoret i Oslo i romjula, han fant plutselig ut at eneste mulighet uten å betale alt for mye var å dra til Oslo lillejulaften (og det fant han ut den 22).

Jeg har kjøpt inn noe julepynt og skulle til å kjøpe juletre også, men gidder ikke å dekorere til jul uten barn ombord.  Dessuten blir det ikke skikkelig julestemning når det er masse solskinn og grønt i stedet for hvitt ute.

Resten av familien oppholder seg på helt feil sted, hadde jo håpet på å få dem hit til nyttårsaften, men det blir for vanskelig og/eller for dyrt.  Type 25 kNOK i flybilletter én vei.

Det er ikke første jul jeg oppholder meg i utland, men jeg har aldri hatt så lite julefølelse i år som noensinne.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...