Jump to content

Mangler en god ide til flytbar bænk i salonen

Sørine

Recommended Posts

Jeg har en bænk i forbindelse med u-sofaen i kahytten som jeg gerne vil gøre flytbar så der er mere plads ved byssen når man går frem og tilbage. Bænken er skruet fast i dørken men her kunne jeg godt tænke mig et skinne system som bænken kan køre på... jeg kan bare ikke finde noget som virker fornuftigt og som man ikke slår fødderne på når bænken er skubbet væk. Er der nogen som har lavet noget lignende eller som har en god ide....?

20231230_120319.jpg

20231230_120334.jpg

Dette ser veldig ut som en Dufour 385 (vi har samme båt). Bavaria har vel en 38 med samme type benk. Jeg har sett noen bilder av en skinneløsning for disse benkene, så de kan skyves inn og ut, og festes i både ytre og indre posisjon. Jeg skal se om jeg finner de igjen.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Benker er en ting, alt jeg har av benker er veldig fastmontert - men bord er en annen ting. Dersom det skvalper såpass at kaffekoppen ikke kan stå stødig på bordet, så trenger man ikke bord, da er bordet bare i veien, og burde vært foldet sammen, stuet unna eller skjøvet vekk.

"Solveig" hadde etter hva jeg har forstått to fastskrudde bord og en fastsskrudd pilotstol originalt. Dette er byttet ut med to løse bord og en løs stol. Alt ordnet slik at det lett kan stroppes fast eller stues unna før seilas.

(Det burde være mulig å henge opp bord oppunder dekk med noe svinganordning).

20240102_095228.jpg.94cfb379bbafc79079710ef54398f108.jpg

I går var det faktisk mulig å plassere kaffekoppen på bordet. To biltemastrikk for å holde bordet på plass, holder i det meste av vær, men under ekstreme forhold må jeg også ha en litt lengre strikk som passerer over bordflata.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...