Sørine Startet 30.Desember.2023 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2023 Jeg har en bænk i forbindelse med u-sofaen i kahytten som jeg gerne vil gøre flytbar så der er mere plads ved byssen når man går frem og tilbage. Bænken er skruet fast i dørken men her kunne jeg godt tænke mig et skinne system som bænken kan køre på... jeg kan bare ikke finde noget som virker fornuftigt og som man ikke slår fødderne på når bænken er skubbet væk. Er der nogen som har lavet noget lignende eller som har en god ide....? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2023 Kva med å ha benken heilt laus, og surra benken til bordet når båten ikkje er i hamn? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2023 Dette ser veldig ut som en Dufour 385 (vi har samme båt). Bavaria har vel en 38 med samme type benk. Jeg har sett noen bilder av en skinneløsning for disse benkene, så de kan skyves inn og ut, og festes i både ytre og indre posisjon. Jeg skal se om jeg finner de igjen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
tobixen Svart 30.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2023 Jeg har møblene løst i båten og surrer de opp eller stuer de vekk når jeg legger ut på seilas. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Furu Svart 1.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2024 tobixen skrev On 30.12.2023 at 22.22: Jeg har møblene løst i båten og surrer de opp eller stuer de vekk når jeg legger ut på seilas. Vis hele sitatet må være på mjøsa! her ombord på Sunnmøre må kaffe koppen helst være skrudd fast og tom selv i havn Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
tobixen Svart 1.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2024 Middelhavet nå. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 3.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2024 Benker er en ting, alt jeg har av benker er veldig fastmontert - men bord er en annen ting. Dersom det skvalper såpass at kaffekoppen ikke kan stå stødig på bordet, så trenger man ikke bord, da er bordet bare i veien, og burde vært foldet sammen, stuet unna eller skjøvet vekk. "Solveig" hadde etter hva jeg har forstått to fastskrudde bord og en fastsskrudd pilotstol originalt. Dette er byttet ut med to løse bord og en løs stol. Alt ordnet slik at det lett kan stroppes fast eller stues unna før seilas. (Det burde være mulig å henge opp bord oppunder dekk med noe svinganordning). I går var det faktisk mulig å plassere kaffekoppen på bordet. To biltemastrikk for å holde bordet på plass, holder i det meste av vær, men under ekstreme forhold må jeg også ha en litt lengre strikk som passerer over bordflata. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.