Hekri Startet 2.Januar Del på Facebook Startet 2.Januar Eller er svensk og norsk totalt forskjellige språk? Eller er det bare avgiftspolitikken som spriker ? https://www.hamnen.se/dieselpriset-stortdyker-efter-minskad-reduktionsplikt/ Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Hulda Svart 2.Januar Del på Facebook Svart 2.Januar Drivstoffpriser er vel stort sett et politisk prosjekt. På grensen reiser svenskene over og fyller på norske stasjoner (bil). I Sverige har pumpeprisene ligget mellom drøye 24- til borti 26 SEK/liter over flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 2.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar Sorry, der røyk sommerens tur til Strømstad. Jeg øynet et håp om billig(ere) diesel. Må lære meg svensk skjønner jeg. Da blir det seilskute om noen år. Med en liten batterimotor. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Lars Hansen Svart 2.Januar Del på Facebook Svart 2.Januar Hulda skrev 33 minutter siden: Drivstoffpriser er vel stort sett et politisk prosjekt. På grensen reiser svenskene over og fyller på norske stasjoner (bil). I Sverige har pumpeprisene ligget mellom drøye 24- til borti 26 SEK/liter over flere år. Har tilogmed sett de stå i kø for å fylle avgiftsfri diesel på stasjonen på gamle E6 før Svinesund🙈😅 Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 2.Januar Del på Facebook Svart 2.Januar Hekri skrev 8 minutter siden: Sorry, der røyk sommerens tur til Strømstad. Jeg øynet et håp om billig(ere) diesel. Må lære meg svensk skjønner jeg. Da blir det seilskute om noen år. Med en liten batterimotor. Sverige ligger i dag på rundt 17 kroner per liter, litt under vår avgiftsfrie. Bare å kline til med seilbåt, vi er mange konvertitter som ikke angrer på det. Men en fordel å være glad i litt vær og vind😅 Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 2.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar Skjønner, @Lars Hansen. Det er mulig jeg koverterer. Vallø, Tønsberg i dag var et trist syn, men det smelter jo til våren, og av en eller flere merkelige grunner ser tilværelsen litt lysere ut da..... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
XardasKSP Svart 2.Januar Del på Facebook Svart 2.Januar Altså folk får jo det de stemmer på, Sverige har uten olje skaffet seg en god økonomisk posisjon i tidligere tider hvor de var langt ifra sosialistiske. Nå forbruker de av det som ble skapt tidligere. Så hjelper det jo med "radikale" partier som "truer" de vanlige stolsliterne i regjering. I Polen har vi også et radikalt ganske kapitalistisk parti som er kanskje eneste grunnen til at de ikke tørr å innføre full skatt på alt som om snittlønna allerede var på norsk nivå (men med kronekursen så er den kraftig på vei opp). Siden hver gang de så "radikale kapitalister" på over 15 % i meningsmåling så bremset de opp med skatter og annet tull. Så Norge trenger noe slik også siden uten Carl I Hagen så virker ikke FrP lenger som skremsel for resten da de klipte av klørne og tennene da de tok dem i regjering med Venstre og KrF i Polen hadde de heller skutt seg selv i det radikale partiet enn å være i regjering med PO eller PiS. De svenske stolsliterne er redde og derfor må de gi noe til folket siden ett radikalt parti presser dem til det men tviler at Liberalistene i Norge noensinne skulle få så mange % at noen vil føle seg truet som sagt FrP ble tannløse uten Carl. PS. Av og til holder det med meningsmåling altså folk trenger ikke engang å virkelig ville stemme på noe "vilt" men om de hadde sagt det samtidig slik at det ble noe skikkelig resultat så hadde de andre partiene raskt fikset på noe fint til folket før "saken eskalerer". Slik var det i Polen slutt resultatet var skuffende 7%++ men meningsmålinga på 16 % fikk de store til å få kalde føtter og noen vonde skatter og planer ble plutselig putta dypt ned i skuffen. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 2.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar @XardasKSP, tror vi stanser denne tråden her. Du trekker inn for mye politikk. Driver ikke du med et båtkjøp i et par andre tråder her, hvorav en snart runder 100 sider. Hvis jeg konverterer en eller annen gang kan du ta kontakt. Du får vel ikke kjøpt noe båt i år.... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
XardasKSP Svart 3.Januar Del på Facebook Svart 3.Januar @Hekri Hvis du leser hva du har skrevet i din første post i denne tråden engangtil så kommer du vel kun frem til at svenskene har borret en oljebrønn og fått full treff med olje som er nok til å forsyne hele Sverige. Det er den eneste forklaringen uten å trekke inn politikk. Hva forventer du annet av svar når du spørr hvorfor det er billigere i Sverige? Kungen har solgt slottet og subsidiert første måned av året? Det finnes jo ikke et annet svar en politikk. Jeg haster ikke med båtkjøp men at den blir kjøpt i 2024 ville jeg nok satset på siden året er langt og til høsten kan jeg kanskje kjøpe båt i 2 mill klassen og da er man nesten på en Storebro om ikke annet kupp åpenbarer seg. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 3.Januar Del på Facebook Svart 3.Januar Det viser i det minste at det går an å sette ned avgifter også. Det kan til og med være populært og samfunnsnyttig. Kanskje det kan være lurt for Norge også? Valgkampen startet med en åpenbaring fra Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 3.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar Vi får vente og håpe på bedre tider, @Havarita, og at det blir mye sol og moderat vind. Det gjelder deg også, @XardasKSP , veldig spent på å følge med på hva du ender opp med, og hvilken Storebro du kommer til å kjøpe. Du burde ha et ganske godt vurderingsgrunnlag nå ! Godt nytt båt-år til alle!!! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.