Piato Startet 15.Januar Del på Facebook Startet 15.Januar Lurer på hvordan andre med slike båter gjør det. Batteribanken er i motorrommet. Luka til motorrommet er elektrisk. Problemet er at jeg ikke kan koble fra forbruksbanken hvor luka er koblet på, for da vil jo ikke luka kunne lukkes/åpnes. Dette medfører at batteriene, pga "krypstrøm", etter en tid har behov for lading. Solcellepanelet er ikke nok. Bryteren til "service"/forbruk er skrudd av. Jeg vil helst koble fra batteriene helt. De klarer seg normalt sett fint gjennom vinteren, når de er topp-ladet. Vurderer å lage en kontakt i salongen som jeg kan koble et løst batteri/booster på, som igjen er koblet direkte på lukepumpa. Er det sånn, andre med tilsvarende problemstilling gjør det? Eller er jeg helt på bærtur her.... ? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.Januar Del på Facebook Svart 15.Januar Jeg har luka helt oppe på min GM37 og batteriene tatt med hjem :-) Jeg har hat besøk der såpass mange ganger at jeg ikke vil ha strøm mulighet der lenger. Nye batterie ifjor etter besøk, gåene batterier igjen nå etter besøk :-( Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
pipe Svart 15.Januar Del på Facebook Svart 15.Januar Det er vel så enkelt att du åpner motorluka for så koble i fra batteriene? Gjør vel ikke noe med åpen luke ? Batteriene har det bedre i båten enn i dobbeltsenga hjemme om vinteren. Unntaket er jo selvfølgelig hvis man som Erik inviterer byens løse fugler på besøk. Sitér dette innlegget Link to post
Piato Svart 15.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar Ønsker ikke besøk nei, men det er mye annet i motorrommet enn batterier. Tenker jeg monterer en kontakt på veggen i salongen. Da er ting lukket. Batteriene kan stå der fulladet og kose seg gjennom vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.