Marqies Startet 15.Januar Del på Facebook Startet 15.Januar Startet med ett skadet gammelt drev, fremdeles gammelt men det går faktisk å reparere det meste. Fikk hjelp med sveising, var usikker der. Det ble valgt tig, prøvde selv fikk det ikke varmt nok, etter sveising fant jeg ut at neste gang kjører jeg på selv, var vel god nok flyt var bare usikker. Legger ved bilder fra start til ferdig sveist. Overbevist nu om at det meste kan repareres. Deler til oppheng sandblåst, selve drevet ble slipt ned for å beholde jevnere overflate, klart for grunning og lakk. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 15.Januar Del på Facebook Svart 15.Januar All ære for å gå på en slik jobb. Og jeg er for det meste enig med deg. Det meste kan repareres. Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 30.Januar Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar Har jobbet litt videre, lakket ferdig montert sammen oppheng. Må skifte tetninger på tilt og styre sylindrer, så skal transom få litt oppmerksomhet. Under demontering satt en par bolter mer enn ønskelig fast. Har vurdert fram og tilbake, har noen brukt vanlig tjære på gjenger, har en følelse av at gjengelås mm vaskes bort og forvitrer i dette miljøet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.