Jan-Even Startet 21.Januar.2024 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2024 Jeg leter etter en dren/avløp som er 90 grader og minimal byggemål da jeg har en tank under dusj gulv der jeg må borre. Må ha slange tilkopling da jeg skal videre til en dren tank. Finner lite på nett når jeg søker men tenker at en type vask avløp bør være nok? Noen gode tips her? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2024 Har du noe bilder fra der du ønsker avløp? Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 21.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2024 masse på nett hvis du søker på «vask avløp 90 grader». Noe sånn? Brukte det i min forrige båt og nedløp i kammer med nivåbryter https://scandihills.no/produkter/757-avloepsroer-propper/14281-avloepsroer-til-vask-med-vinklet-avloepsroer-oe2025-mm/ Sitér dette innlegget Link to post
Jan-Even Svart 21.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2024 Tom Rør skrev for 4 timer siden: Har du noe bilder fra der du ønsker avløp? Hei, Har dessverre ikke noe bilde av området. Det er nok ikke mer en 3-4 cm klaring fra underside av hull til tank så det må være en kopling som bygger minimalt…. Sitér dette innlegget Link to post
Jan-Even Svart 21.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2024 Fenris skrev for 4 timer siden: masse på nett hvis du søker på «vask avløp 90 grader». Noe sånn? Brukte det i min forrige båt og nedløp i kammer med nivåbryter https://scandihills.no/produkter/757-avloepsroer-propper/14281-avloepsroer-til-vask-med-vinklet-avloepsroer-oe2025-mm/ Hei, ja er noe slik jeg ser etter men finner ikke helt ut byggemålene på de da jeg må finne den som bygger under 30mm Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2024 Jan-Even skrev for 18 timer siden: Hei, ja er noe slik jeg ser etter men finner ikke helt ut byggemålene på de da jeg må finne den som bygger under 30mm Tipper under 30 mm er et uoppnåelig krav å få kjøpt. Jeg ville vurdert å bygge noe selv i glassfiberarmert. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Trawler 42 Svart 22.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2024 Hva med å heve dusj gulvet ? Ellers så var dette det minste jeg kunne finne: Dusj avløp 90 grader lavtbyggende Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Timmeeh Svart 22.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2024 https://www.flak.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/skroggjennomfoeringer/skroggjennomfoering-syrefast-konkav-pH1007550 https://www.flak.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/roerdeler-fittings-syrefast/1852-bend-innv--utv--90-grader-syrefast-pH1006823 da får du trikse det til selv. To alt, alt etter hvor stor gjennomføring du ønsker. Kapp gjennomføringen og bruk albuen som mutter, og tre slange rett utpå gjengepartiet. Evt bruk mutter og skru albue helt inntil hvis plass. Sitér dette innlegget Link to post
Jan-Even Svart 25.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2024 Takker for gode innspill. Har kjøpt en slik som Fenris la ut, men den er beregnet på kon vask og ikke flatt mothold men dette kan jeg fikse med å bruke Tek7 som pakning når jeg skrur til tenker jeg da det ikke noe trykk her og kun avløp? Sitér dette innlegget Link to post
Jan-Even Svart 25.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2024 Trawler 42 skrev On 22.1.2024 at 14.28: Hva med å heve dusj gulvet ? Ellers så var dette det minste jeg kunne finne: Dusj avløp 90 grader lavtbyggende Hei, nei kan ikke heve gulvet desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 25.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2024 Bra du fant en løsning Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Jan-Even Svart 30.Januar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2024 Avløp og pumpe passet perfekt så når gjenstår monteringen ? Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 31.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2024 Supert Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.