Jump to content

Erfaring med Multispray X5?

-morten-

Recommended Posts

12 minutes ago, index said:

Biltema sin? Har brukt mye av den, og synes den er helt OK. Like anvendelig som WD-40 og 5-56 etter min erfaring.

Ja må innom biltema og kjøpe litt småtterier så tenkte jeg kunne prøve den for litt båtbruk

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 1 minutt siden:

Ja må innom biltema og kjøpe litt småtterier så tenkte jeg kunne prøve den for litt båtbruk

Jeg bruker den til både bil, båt, verktøy og annet. Foretrekker faktisk denne fremfor WD-40, da sistnevnte har en heller kvalm duft...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
pappa_wolf skrev 14 minutter siden:

I båt foretrekker jeg CRC 6-66

Jeg liker den godt til smøring og preservering, men det den trenger å penetrere rust etc synes jeg den blir litt vel tykk. Alt til sitt formål.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har alltid forundret meg over hvor romslige disse prosentene er på en del kjemiske produkter. I tilfelle over kan den ene bestanddelen øke med 50 % og fortsatt skal produktet være like bra.

Og ikke minst er man skikkelig uheldig når man kjøper en boks så kan man risikere å bare få 61 % full boks :confused:

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

pappa_wolf skrev for 3 timer siden:

Begge er laget på fiskeolje.

I båt foretrekker jeg CRC 6-66

Føler den er litt seigere enn X5

Men på alt annet på land bruker jeg X5

WD-40 har aldri hatt et snev av fiskeolje i seg.

Bellil skrev 36 minutter siden:

Har alltid forundret meg over hvor romslige disse prosentene er på en del kjemiske produkter. I tilfelle over kan den ene bestanddelen øke med 50 % og fortsatt skal produktet være like bra.Og ikke minst er man skikkelig uheldig når man kjøper en boks så kan man risikere å bare få 61 % full boks :confused:

Oppskriften er nok mer spesifikk.

Jeg hadde et hemlig produkt engang med litt spess egenskaper og når vi søkte om godkjeninger/sertifisering og slikt la vi ganske vide prosent definisjoner for å hindre reverse-engineering.

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...