Mastiff Startet 22.Mars.2024 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2024 Jeg bruker stort sett Biltemas krympekabelsko, fordi jeg ikke tar noen som helst sjanser på kortslutning eller galvanisk tæring i aluminiumsbåt. Men jeg ser at spadene som henger på løse kabler som ikke er tatt i bruk ennå, har fått et belegg som om de er irret. Jeg trodde ikke det ville skje med fortinnet kobber. Er det Biltema som bløffer om materialet kabelskoene består av, er det en form for saltavleiring fra den salte lufta, eller hva kan det være? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 22.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2024 Tinn oksiderer som ville h... i rett miljø. Båt er å regne som det som kalles "hostile environment" på nynorsk. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 22.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2024 Takk! Så merkelig. Det brukes vel fortinnede kabler i båt nettopp for å unngå oksidering? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 22.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2024 Tror oksidlaget vokser ganske langsomt når det har kommet til en viss tykkelse, men igjen kommer det an på miljø. Og salttåke er tøffe greier. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 22.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2024 Skjønner. Så jeg bør egentlig bruke stålull eller stålbørste og pusse det bort og så sette det inn med Fluid Film, vaselinspray eller lignende. Og det lønner seg helt klart ikke å glemme igjen et skrujern på brygga her... Det blir synlig rust over natta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.