chrisrik Startet 23.Mars.2024 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2024 I fare for å starte sesongen med en gigantisk blemme, prøver jeg meg på et antakelig idiotisk spørsmål. Jeg skal bytte releet på min Side Power SE40. Dette tror jeg er enklest ved å demontere elektromotoren, og ta den med ut i dagslys...? Men en ekstern bekreftelse på at dette kan gjøres, selv om båten ligger på vannet hadde tatt ned skummelheten ved operasjonen betraktelig... 😅 Med vennlig hilsen en med lite erfaring fra båt med mye fancy fasiliteter Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Hulda Svart 23.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2024 Ta ut sikringen Skru av kablen Skru løs motoren Løft motoren av 'krakken' Rengjør motoren for børstestøv. Se 'Byggingen av Hulda, ...' der er alt beskrevet. Sette sammen, revers av over. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 23.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2024 Jeg har en SP 40 som jeg har tatt ut på denne måten med båten på vann. Ingen problem med det. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 23.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2024 Hulda skrev 1 time siden: Ta ut sikringen Skru av kablen Skru løs motoren Løft motoren av 'krakken' Rengjør motoren for børstestøv. Se 'Byggingen av Hulda, ...' der er alt beskrevet. Sette sammen, revers av over. Takk! Påska i Tromsø klinka til med et fantastisk vær! Perfekt til å pusle 😁 God påske Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Hulda Svart 23.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2024 Sånn er det ikke på Solkysten. Regnet starter om noen timer. Og så skal vi fra +6 og ned til -1 i løpet av perioden. "Æ hadde storsko og steelongs me' strækk, selbuvotta" og alt det der havner ikke i møllpose på loftet enda. God Påske! Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 27.Mars.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2024 Dersom andre pyser, skulle stå foran samme jobben - så var dette en helt uproblematisk operasjon. 1. Av med strøm og sikringen 2. Skru av + og - på motor 3. Skru ut de to festeskruene til elektromotoren 4. Vipp av festet i toppen og løft motoren ut Og har du en Ibiza 26 med baugpropell, så må motoren ut dersom man skal bytte hovedreleet da festet er helt nederst, under forsinkelsesreleet. Forsinkelsesreleet greide jeg å bytte med motoren montert. Litt teit å ha utsatt jobben så lenge, når det var så fort gjort Men da har jeg altså blitt båtfører med pysevisp! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.