Jump to content

Ny plate og gassbluss ute

Khamsin34

Recommended Posts

Tenker å bygge om kjøle/vask konsollen ute på min Khamsin. Legge en plate over (Corian?) med innfelt gassbluss og evt vask. Spm blir om det er mulig å gå plass til gass inni konsollen der og hva jeg må tenke på ift sikkerhet i så måte. I praksis bruker jeg aldri den vasken, så den plassen kan jo brukes i teorien. Der er det jo også drenering allerede. 

Tips og råd mottas med takk! 

IMG_9615.png

IMG_9617.jpeg

• 5 måneder senere...

Dette prosjektet er still in the making...ikke kommet så langt akkurat.

Alt. 1:

En ide kunne være å fjerne sete nr 3 i kjøreretningen (det lengst til venstre i cockpit) for slik å gjøre plass til en større enhet. Det er plenty med sitteplasser i båten likevel og plassen er i praksis lite i bruk. Det er også praktisk å ha bar/kjøkkenenheten direkte tilgjengelig fra trappen ned til byssa inne der kjøleskap etc er. Landstrømmen sitter under setet idag, men den plasseringen er uansett ikke så veldig elegant og bør kunne flyttes relativt enkelt. 

Jeg tenkte å la Bærum plast utføre arbeidet med bygging av ny modul. Det vil gi mulighet til å få både skuffer og et MYE større kjøleskap på 85 liter i enheten. 

skisse.png.a35aea2ae38fb8c25b1050ffd47041f3.png

Alt. 2

Alternativt vil det trolig være plass til å nedfelle bluss og gassenheten Dometic 9722 i eksisterende modul og bygge om kjølerommet (som har drenering til utsiden og bør kunne tettes adekvat) som rom for gassbeholder. https://www.marineshop.no/dometic/132974/dometic-koketopp-og-vask-mo-9722r-m-2-bluss-og-glasslokk--760-x-325-mm?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw28W2BhC7ARIsAPerrcI05cvvTXZlRXGVn78QUCblkJ1b6OXqCyOLGNH-_GD3IzTd0TOIZ8gaAg1PEALw_wcB

Prøver å tenke gjennom pros and cons på de ulike løsningene og setter pris på innspill!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...