T0rp Startet 29.Mars Del på Facebook Startet 29.Mars Hei! Skal til å begynne innenbords vårpuss av en forholdsvis nykjøpt Albin Cirrus 1982. Noe av teakfineren er falmet og leter etter fremgangsmåte for å få det fint. Særlig ute etter tips til hvilken korning som er egnet, hvor mye puss som trengs og om teakolje er et godt valg for teakfiner. Lurer også på om det finnes et remedie man kan påføre de platene der bare en en liten del av fineren er falmet, mens helheten egentlig er ganske fin. Der ville det være mye jobb å ta alt med sandpapir og olje bare for å fikse to håndflater med falmet treverk. Svar mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 29.Mars Del på Facebook Svart 29.Mars Har selv en Cirrus som skulle hatt litt mer omsorg på det kosmetiske. Min eneste erfaring så langt er å være ytterst forsiktig med sandpapiret. Ikke bruk maskin! Det er relativt tynn teakfiner, og veldig lett å pusse gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
T0rp Svart 29.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars Så gøy, @alf-inge! Ikke mange jeg har møtt som har en i skrivende stund :) Da skal vi være forsiktige og eventuelt gjøre all pussing for hånd. Tips til korning? Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 29.Mars Del på Facebook Svart 29.Mars Nei, egentlig ikke. Ville kanskje begynt på 100 eller 120, men det går jo saktere jo finere papir du bruker. Er veldig utålmodig med sånt arbeid. Det var slik jeg fant ut at maskinen graver seg gjennom på no time. Sitér dette innlegget Link to post
T0rp Svart 29.Mars Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars 🥲 Ser utfordringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.