larsand Startet 29.Mars.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2024 Ifbm rens av varmeveksler ser jeg at skilleplatene er løse. Disse skal normalt være loddet så de ikke gir etter å slipper for mye vann mellom kammer 1-2-3. spørsmålet er hvor mye har dette å si? Hvordan påvirker dette funksjonen? hvordan går vannstrømmen gjennom kjøleren? takker for svar og forhåpentligvis en båt som ikke går varm etter en gjennomgang av kjølesystemet Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 20.August.2024 Link til dette innlegget Svart 20.August.2024 Fikk du noen gang svar på dette? Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 22.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2024 nei. googlet meg fram til at det var punktloddet fra fabrikken å at hvis pakninger eller platene forskjøv seg så hadde det en påvirkning. men har ikke funnet ut av hvordan vannet strømmer gjennom kjøleren Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 22.August.2024 Link til dette innlegget Svart 22.August.2024 Ikke lett å forklare med ord, enda verre med tegning, men andre enden av veksler har bare en skillevegg. Så får dere prøve å tyde dette på skissen. Dere er gode om dere forstår den Sjøvannet går altså 4 ganger gjennom, mens kjølevæsken sirkulerer rundt de tynne røra. Mulig inn og ut skal byttes om , men spiller ikke noen rolle på forklaringen. Sitér dette innlegget Link to post
Kalinkamaen Svart 22.August.2024 Link til dette innlegget Svart 22.August.2024 Jeg fant ut av det, hvis du ser videoen under så ser du hvordan det er bygget opp. Da forstår du at uten skillevegg så vil sjøvannet bypasse kjøleren. Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 23.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2024 regnet med at det var slik det fungerte men volvo har 3 skillevegger i front og bare 1 i bakkant. det er der jeg detter av å ikke ser hvordan vannstrømmen går Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 24.August.2024 Link til dette innlegget Svart 24.August.2024 Tenk at kvart rørsats utgjør et rør. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
hegra Svart 24.August.2024 Link til dette innlegget Svart 24.August.2024 Takk mateco, det så mye bedre ut.Er nok bare Picasso som hadde klart å tolke min tegning. Sitér dette innlegget Link to post
larsand Svart 29.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2024 se der ja.. tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.