larole Startet 13.April Del på Facebook Startet 13.April Hei, Jeg har oppdaget at det kommer noen dråper, ca. hvert 20-40 sekund. Når jeg kikker ned i kjølen, kommer det fra akter, men jeg ser ikke nøyaktig fra hvor, bare at dråpen renner ned i kjølsvinet. Jeg har nylig fått montert helt ny aksling. Er det sannsynlig at det kommer fra den? Er det litt som med bildekk at man skal etterstramme etter litt bruk? Båten er en Viksund Futura. Dråpen er vann altså. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 13.April Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April Det kan kanskje være at den nye akslingen ikke har nok fett fra fettkoppene? Jeg har ikke skrudd på de siden jeg fikk ny... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 13.April Del på Facebook Svart 13.April Fettet skal bare smøre oringene og ikke tette. Kan være skade på oringen når aksling ble tredd gjennom, lekkasje på hylsa eller på skruer/beslaget på stevnebeslaget. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 13.April Del på Facebook Svart 13.April Hvis det er aksling med smøring fra fettkopp skal det lekke bittelitt. Mulig du kan skrue en kvart tørn for å se. På min Baltic 1985 modell jeg hadde en gang skulle det lekke med en dråpe innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April Om det er med telg (feks Sleipner) så skal det komme en dråpe nå og og da. Men om du har feks Bosvik med oring skal det ikke lekke noe. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.April Del på Facebook Svart 14.April larole skrev On 13.4.2024 at 16.13: Jeg har oppdaget at det kommer noen dråper, ca. hvert 20-40 sekund. Når jeg kikker ned i kjølen Hvis du ikke vet hva slags pakkboks du har, Ta et bilde av pakkboksen og legg ut. så er det lettere og gi råd. men svaret har du fått et av de er rett. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 16.April Del på Facebook Svart 16.April larole skrev On 13.4.2024 at 16.13: Jeg har oppdaget at det kommer noen dråper, ca. hvert 20-40 sekund. Som flere andre svarer, om dette er en pakkboks med talgpakninger er dette helt etter boka. Skal dryppe noen få dråper (2-5) i minuttet under drift. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.