Jump to content

Norske Sjø's premiekalkulator er oppdatert!

Syvert

Recommended Posts

Det var en gledelig og kraftig premiereduksjon for min del. Bare synd jeg nettopp har betalt for et år :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Nye regler fra i år. Du kan skifte forsikring når som helst, ikke bare ved hovedforfall som tidligere. Tilgodebeløp blir da godskrevet.

Da bør jeg nok skifte fra Norske Sjø til Norske Sjø med en gang :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Fremdeles milevis over Gjensidige for mitt vedkommende. Mange liter diesel i forskjell.

Merkelig det da Worse. Vi har da ganske like båter. Med den nye premien kommer Norske Sjø og Gjensidige likt ut med kr 7800,- for mitt vedkommende. Eneste forskjellen som jeg ser i farta er at Norske sjø har vesentlig lavere egenandal (kr 4000,-? mot kr 25000,- i Gjensidige) og at i Norske sjø kan jeg bruke båten hele året.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Merkelig det da Worse. Vi har da ganske like båter.

Antakelig kan det ha sammenheng med at Worse er meget god kunde i Gjensidige og har vært det i snart 30 år. Fikk i alle fall det som begrunnelse da jeg lurte på å skifte bil, og fikk vite at uten slikt kundeforhold ville de bare ledd av meg og takket nei.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Enig med JRK og Anonym. Det er langt igjen før prisene fra If matches. Selv med pensjonist rabatt for de over 50 :sad: Men det er betydelig billiger enn Gjensidige som ikke gir noe ordentlig tilbud engang når de tilbyr forsikring på hus , bil og båt.Høytlesing fra prislista klarer jeg selv.

Enig med JRK og Anonym. Det er langt igjen før prisene fra If matches. Selv med pensjonist rabatt for de over 50 :sad: Men det er betydelig billiger enn Gjensidige som ikke gir noe ordentlig tilbud engang når de tilbyr forsikring på hus , bil og båt.Høytlesing fra prislista klarer jeg selv.

Vel, nå må det sies at jeg ikke forstår hva du mener..

Faktisk har den nye prispolitikken gjort såpass mye for meg at jeg ser jeg nå får forsikringen til ca samme pris som andre steder..

UTEN at jeg trenger å være totalkunde, som jeg må alle andre steder.

I morgen kommer en fyr for å besiktige båten min.. Så blir det forsikring i Norske Sjø. De nye betingelsene er såpass bra at det er helt ok.. Men det kan godt hende jeg flytter forsikringen etterhvert.

Merkelig det da Worse. Vi har da ganske like båter. Med den nye premien kommer Norske Sjø og Gjensidige likt ut med kr 7800,- for mitt vedkommende. Eneste forskjellen som jeg ser i farta er at Norske sjø har vesentlig lavere egenandal (kr 4000,-? mot kr 25000,- i Gjensidige) og at i Norske sjø kan jeg bruke båten hele året.

Æhh... kan du ikke bruke båten hele året med gjensidige forsikring? Huff.. nå må jeg leite frem parpirer her, ble litt nervøs nå...

Æhh... kan du ikke bruke båten hele året med gjensidige forsikring?

Mange selskap, også Norske Sjø tidligere så vidt jeg minnes, har høyere premie om båten ligger på sjøen hele året.

Mange selskap, også Norske Sjø tidligere så vidt jeg minnes, har høyere premie om båten ligger på sjøen hele året.

For meg ser det ut som at dette gjelder fremdeles. Båten må ligge i opplag om vinteren, og om den da ligger på sjøen eller ikke kan den uansett ikke brukes.

(Fra nettsidene til norskje sjø):

Forsikringen gjelder (...) fra 1. april til 30. oktober og i opplag fra 1.november til 31.mars. (...) Opplag kan skje hvor som helst i Norden.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

For meg ser det ut som at dette gjelder fremdeles.

Her trengs en oppklaring, ja. I premiekalkulatoren står der 0% tillegg om båten benyttes hele året.

Antakelig kan det ha sammenheng med at Worse er meget god kunde i Gjensidige og har vært det i snart 30 år. Fikk i alle fall det som begrunnelse da jeg lurte på å skifte bil, og fikk vite at uten slikt kundeforhold ville de bare ledd av meg og takket nei.

Golf GTI eller Porshce 911 eller? De er dyre for 22 åringer som deg

Da må vel Syvert på banen igjen.

Hva er vel vitsen av og ha båten på sjøen hvis den ikke kan brukes?

Forstod det som om den kunne brukes jeg men....uten tillegg i premien med med høyere egenandel

Om jeg forstod Syvert rett så bruker Norske Sjø internasjonalt forsikringsselskap, og jeg har erfaring med at de har begrensning på bruk av båten mellom 1/11 og 1/4. Jeg mener å huske at det koster ca 3000 kroner ekstra pr år for meg å ha dekning også i denne perioden

Det er svært vanskelig å sammenligne forsikringselskaper. "Trofaste" kunder har gjerne svindyr forsikring, for de skrur prisen opp år for år, mens nye kunder får et godt tilbud.

Jeg er overbevist om at jeg holder prisen nede ved å bytte selskap ofte. Noterte meg akkurat nå etter at denne diskusjonen kom opp at båtforsikringen min har skutt faretruende i været. På tide å bytte igjen.

Jeg legger gjerne på når telefonselgere ringer, men får jeg et forsikringselskap på tråden, så lytter jeg.

Store Norske Kullseilingskompani.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...