Jump to content

Cabincruiser 27-30 fot

MRXNA

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer å flytte inn i en båt for en periode under studietiden, der hvor det er båtplass så er det ikke lov med seilbåter. 
Så jeg vurderer å skaffe meg en cabincruiser, er født på møre kysten og vant til å være på vannet. 

Vet det er mange tråder ang dette temaet men det er noen punkter jeg ikke har funnet helt svar på.

Burde jeg velge en med eller uten kalesje? Er det stor forskjell? Budsjettet mitt er på 30-40.000 så er ikke akkurat luksus variant jeg får. Det er fasiliteter på båtplassen som vaskemaskin, dusj osv også på vinterhalvåret. 

Er det noen som har erfaring med å bo i sånn type båt? Noe jeg burde passe på? 
Holder det med varmeovn på strøm fra kai selv om det er ned mot 15-20 minus? 

Råd 1- lag en beskrivende tittel.

MRXNA skrev 11 minutter siden:

Burde jeg velge en med eller uten kalesje? Er det stor forskjell?

Ja, om du sammenlikner hardtop/flybridge med kalesje, så er forskjellen stor. Når det snør er det enda større forskjell....

MRXNA skrev 13 minutter siden:

Holder det med varmeovn på strøm fra kai selv om det er ned mot 15-20 minus? 

Hva er "strøm"  deler 4 båter på 13A eller enda verre 10A?
Eller har du ubegrenset?
Sjøen blir ikke kaldere enn -2 ish og under et hyttebulv kan det være -40...  Uten å vite litt om dine komfortkrav er det bortimot umulig å svare godt.
Skal du sove i en midtlugar og kan nøye deg med 10 grader? 
I salongen kan det være mulig å nå 20 grader men det vil variere mye på hvilken båt det er, sandwich skrog er jo mye bedre enn et tynt enkelt GRP skrog.

Under kalesjen vil det være kaldt...

Takk for raskt svar. Da blir det vel en hardtop muligens en Halco utgave. 

Litt usikker på strømmen, vet bare at det koster 3,50 kwh. 

På disse båtene så er sove lugaren helt fremst under i båten så ligger vel da under vannet? 

Vil ha det rundt 18-20 grader da jeg må gjøre skole oppgaver osv så er litt viktig med varme da jeg kommer til å bruke en del tid i båten. Regner med at disse båtene har tynt enkelt skrog? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...